Reisverhalen «Westkust Amerika»

Dag 91/92 - Terug in Los Angeles

27 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 01 September 2011 | 0 Reacties

Na 90 dagen ben ik terug in Los Angeles.  Zijn er echt al 90 dagen voorbij?  Ik overnacht terug in de omgeving van de luchthaven.  Mijn auto moet terug naar het verhuurbedrijf, dus leeg ik de auto.  En dan bedenk ik hoe ik alles terug gewoon in mijn valiezen kan stoppen. Het is z...

Dag 90 - Oceanside

26 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 01 September 2011 | 0 Reacties

De kustlijn tussen San Diego en Los Angeles is niet zo prachtig als de kustlijn tussen Los Angeles en San Francisco, maar ik geniet toch van het uitzicht.  Ik blijf overnachten in Oceanside, een van de vele kuststadjes tussen San Diego en Los Angeles.  Na een wandeling over de pier wandel ...

Dag 89 - San Diego

25 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 01 September 2011 | 0 Reacties

Als ik uit Palm Springs vertrek is het al terug heel warm.  Ik ben dan ook blij dat ik vandaag echt naar de kust rij.  Ik ga naar San Diego.  Maar ik neem de toeristische route doorheen de bergen.  Als ik op de autosnelweg rond San Diego rij, beslis ik eerst naar de oceaan te gaa...

Dag 88 - Joshua Tree National Park

24 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 31 Augustus 2011 | 0 Reacties

Als ik s'morgens het hotel buiten stap is het al heet.  Tijd om richting de oceaan te rijden.  Maar ik maak vandaag nog eerst een tussenstop in Palm Springs.  Hopelijk is de woestijn daar ietsje frisser. Ik ga eerst langs het Joshua Tree National Park.  In dit park staan heel wat...

Dag 87 - de woestijn

23 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 31 Augustus 2011 | 0 Reacties

Na het ontbijt rij ik zuidelijk en bergaf richting Phoenix. Onderweg ga ik nog langs het Tuzigoot National Monument. Dit is een klein park waar men een vestiging gevonden heeft. Het is duidelijk dat ik een eindje zuidelijker ben en ook een stukje lager (ik kom van 2.000m hoogte). Het is heel warm. G...

Dag 86 - Grand Canyon NP - South Rim

22 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 31 Augustus 2011 | 0 Reacties

Nadat ik mijn auto geparkeerd heb bij Grand Canyon Visitor Center, wandel ik langs de bergwand van de Grand Canyon.  Het uitzicht is adembenemend.  Het zuidelijke deel van het park is wat lager gelegen dan het noordelijke deel, waardoor het ietsje warmer is.  Als ik rond de middag eve...

Dag 85 - North Kaibab trail

21 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 29 Augustus 2011 | 0 Reacties

Als ik om 6u opsta is de zon ook al van de partij. Om 7u15 vertrek ik op het North Kaibab trail. Als je naar de andere kant van de Canyon wil geraken, dan moet je vanuit het noorden hier vertrekken. Ik kan deze volledige wandeling niet maken (geen kampeerspullen en het is ook het verkeerde seizoen o...

Dag 84 - Grand Canyon NP - North

20 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 29 Augustus 2011 | 0 Reacties

Vandaag ga ik richting Grand Canyon National Park. Maar omdat het weekend is, en dan is het drukker in de parken, en omdat ik tijd heb, kies ik ervoor om eerst het noordelijke gedeelte van het park te bezoeken. Dit stuk is een pak rustiger en wordt door minder toeristen bezocht dan het zuidelijke de...

Dag 83 - Glen Canyon

19 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 24 Augustus 2011 | 0 Reacties

Vanuit Bluff in Utah, waar ik overnacht heb, rij ik door Indian Nation, langs de prachtige landschappen.  Maar deze landschappen zijn blijkbaar niet zo goed voor de huidige bewoners als voor hun voorgangers.  Het is duidelijk dat in deze regio er heel wat armoede is.  Veel indianen le...

Dag 82 - Monument Valley

18 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 24 Augustus 2011 | 0 Reacties

Als ik rond de middag aankom aan het bezoekerscentrum van Monument Valley Navajo Tribal Park, ga ik eerst langs bij het kantoortje van waar je gegidste rondritten kunt boeken.  Je kunt zelf langs de verschillende 'monumenten' rijden, maar dat is langs een niet geasfalteerde weg en zoals de dame...