Reisverhalen «Verenigde Staten»

Dag 132 - terug naar LA

07 Oktober 2011 | Hawaii | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2011 | 0 Reacties

Met nog een overnachting in Los Angeles probeer ik mijn terugreis ietsje comfortabeler te laten verlopen. Ik heb ondertussen al 5u30 vlucht achter me en ben ook al 3uurtjes tijdsverschil dichter bij Belgie....

Dag 129 - Oahu

04 Oktober 2011 | Hawaii | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2011 | 0 Reacties

Na een maandje ben ik terug op Oahu, Waikiki. Ik heb een ander hotel uitgekozen voor de 3 nachten dat ik hier ben, maar wel nog steeds in het toeristische Waikiki. Het is er nog steeds druk in vergelijking met de andere eilanden, maar toch een heel stukje rustiger dan een maandje geleden. ...

Dag 114 - Maui

19 September 2011 | Hawaii | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2011 | 0 Reacties

In mijn boek (‘The complete Idiot’s Guide to Hawaii’, heel nuttige informatie), lees ik dat de taxi’s op Maui redelijk duur zijn en dat het zo’n 100 dollar zou kosten om van de luchthaven tot in Lahaina te raken. Ik heb dan ook besloten om voor minstens de tijd dat ik i...

Dag 109 - Big Island - Hilo

14 September 2011 | Hawaii | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2011 | 0 Reacties

Als ik in Hilo aankom is de regenbui voorbij. Maar na het avondeten begint het terug hard te regenen, dus een wandeling na het eten laat ik maar aan me voorbijgaan. En omdat op het dak van het hotel metalen platen liggen, hoor ik de regen goed op het dak tikken. De volgende dag regent het dat het gi...

Dag 107 - Big Island - Kona

12 September 2011 | Hawaii | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2011 | 0 Reacties

Het eiland Hawaii, ook wel Big Island genoemd, is het grootste van de eilanden van de staat Hawaii. De westelijke kant is toeristischer, want het regent er bijna nooit. Terwijl het aan de oostelijke kant bijna iedere dag regent. Ik besluit beide kanten te bezoeken en huur een auto om wat flexibeler ...

Dag 100 - Kauai

05 September 2011 | Hawaii | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 19 September 2011 | 0 Reacties

Het 2e eiland in Hawaii waar ik een weekje spendeer is het westelijke eiland Kauai, ook het Garden Island genoemd. Het is er heel groen. Na een vlucht van een halfuurtje land ik op het eiland. Ik logeer in een hotel redelijk centraal gelegen, in Kapaa. Er loopt geen weg rondom het eiland. Een 20km l...

Dag 93 ... - Aloho from Hawaii

29 Augustus 2011 | Hawaii | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 01 September 2011 | 0 Reacties

Na een vlucht van 5u30 landt het vliegtuig in Honolulu, Oahu.  Het hotel dat ik geboekt heb ligt op nog geen 5 minuten wandelen van Waikiki Beach.  Een prachtig blauwe oceaan komt me tegemoet als ik op het strand sta.  En wat een geweldige golven.  Heel veel surfers denken net he...

Dag 91/92 - Terug in Los Angeles

27 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 01 September 2011 | 0 Reacties

Na 90 dagen ben ik terug in Los Angeles.  Zijn er echt al 90 dagen voorbij?  Ik overnacht terug in de omgeving van de luchthaven.  Mijn auto moet terug naar het verhuurbedrijf, dus leeg ik de auto.  En dan bedenk ik hoe ik alles terug gewoon in mijn valiezen kan stoppen. Het is z...

Dag 90 - Oceanside

26 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 01 September 2011 | 0 Reacties

De kustlijn tussen San Diego en Los Angeles is niet zo prachtig als de kustlijn tussen Los Angeles en San Francisco, maar ik geniet toch van het uitzicht.  Ik blijf overnachten in Oceanside, een van de vele kuststadjes tussen San Diego en Los Angeles.  Na een wandeling over de pier wandel ...

Dag 89 - San Diego

25 Augustus 2011 | Westkust Amerika | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 01 September 2011 | 0 Reacties

Als ik uit Palm Springs vertrek is het al terug heel warm.  Ik ben dan ook blij dat ik vandaag echt naar de kust rij.  Ik ga naar San Diego.  Maar ik neem de toeristische route doorheen de bergen.  Als ik op de autosnelweg rond San Diego rij, beslis ik eerst naar de oceaan te gaa...