Nieuwtjes

Nieuw | Recent aangepast | Chronologisch

Back home!

18 Mei 2013 | Nationale Parken Noord- Amerika | Verenigde Staten | Aangemaakt 18 Mei 2013 | Laatste Aanpassing 18 Mei 2013 | 0 Reacties

DAG 21 We slapen ons uit, want de voorbije dagen zijn inspannend geweest en de nachtrust niet echt goed. En dan zetten we terug aan richting Jackson waar we op vrijdag het vliegtuig naar Salt Lake City nemen en vandaar naar Parijs. We doen het rustig aan: de huurauto uitkuisen, koffers maken en iets...

Grand Teton NP & Yellowstone NP (best ever!)

DAG 18Vandaag zijn we iets actiever en bezoeken we het Grand Teton National Park. We doen 2 lussen in het park en zien onze eerste bizons en wapitiherten! Grand Teton is eigenlijk de jongste bergketen van de Rocky Mountains, met scherpe pieken en hoogtes tot 4200m De naam komt van Franse pelshandela...

We're going to Jackson

I'm goin' to Jackson, I'm gonna mess around,Yeah, I'm goin' to Jackson,Look out Jackson town.(Johnny Cash & June  Carter)  DAG 16: Vandaag begint een héél lange rijdag. We volgen de Highway 191 (aka het Circuit van Francorchamps van Amerika volgens Johan ) noordwaarts om Salt Lake...

Arches National Park

DAG 15:  Na een ontbijt bij ‘The ‘French’ French baker Jean-Pierre’ (eindelijk eens geen eieren maar een gewone koffiekoek) verlaten we het zeer aangename Durango en rijden met onze huurwagen richting Arches National Park.  Arches National Park is bekend en het was dan ook nog eens weekend...

Monument Valley, Durango & Silverton

10 Mei 2013 | Nationale Parken Noord- Amerika | Verenigde Staten | Aangemaakt 18 Mei 2013 | Laatste Aanpassing 18 Mei 2013 | 0 Reacties

We verlaten Page en zetten koers richting Monument Valley.  Na ongeveer 200km duiken de eerste uit de films overbekende rode pieken op.  Het weer is bewolkt met af en toe de zon er door en dat zorgt voor speciale effecten.  Je kan er ook het indianenreservaat inrijden (Monument Valley...

Back home!

18 Mei 2013

Horseshoe Bend & Antelope Canyon

08 Mei 2013 | Nationale Parken Noord- Amerika | Verenigde Staten | Aangemaakt 08 Mei 2013 | Laatste Aanpassing 08 Mei 2013 | 0 Reacties

Dag 12: ’s Morgens bezoeken we Horseshoe Bend, toch wel één van de mooiste plekken die we van al onze reizen bezocht hebben.  De Coloradorivier slingert hier net voorbij de Glen Canyon Dam (een 216m hoge dam gebouwd om een gans stuk van het zuidwesten van de VS van stroom te voorzien) en meande...

Grand Canyon

Dag 9: We verlaten Las Vegas en de staat Nevada richting Arizona en rijden een stukje van de historische Route 66.  Hier ontzettend veel motards op hun Harley en memorabilia uit vervlogen tijden langs de baan.  We doen een ommetje langs het stadje Jerome, een goed bewaard mijnstadje uit de...

Death Valley & Las Vegas

Dag 6, 7, 8: Na een lange rit vanaf Sequoia National Park richting nemen we onze intrek in het Best Western Hotel in Lone Pine, een stadje niet ver van de ingang van Death Valley met zicht op Mount Whitney, het hoogste punt van de VS (buiten Alaska en Hawaï).  Na aankomst eten we een hapje in e...

Leaving San Francisco & Yosemite, Sequoia,...

29 Apr 2013 | Nationale Parken Noord- Amerika | Verenigde Staten | Aangemaakt 29 Apr 2013 | Laatste Aanpassing 01 Mei 2013 | 0 Reacties

Dag 3: Vandaag verlaten we San Francisco en gaan we op pad naar Yosemite National Park. We beginnen onze dag terug met een ontbijtje bij Mel’s Diner (nou ja, “ontbijtje”). We riskeren ons ook om een quarter in de jukebox te steken en een liedje te kiezen en jawel: even later schalt Jackie Wilson met...