Reisverhaal «City-trap naar Barcelona - deel 3»

TIENEN- BARCELONA PER FIETS | Frankrijk | 0 Reacties 20 Juni 2013 - Laatste Aanpassing 27 Juni 2013

20.06 Sérignan Plage – Tuchan 103 km

Langs de Canal du Midi (verbindt over een lengte van 240km de Atlantische met de Middellandse zee) – vrij vlak maar veel tegenwind; vol met gehuurde jachten en ontelbaar veel sluizen. Daarna opnieuw swingen tussen wijngaarden en in de bergen. Sinds we in het zuiden zijn, is het vanaf de middag bewolkt en kan er es een spatje regen vallen. ’s Avonds overnacht op mini-camping RELAIS D'AGUILAR (erg lekkere keuken) en leuke Belgen ontmoet.

21.06 Tuchan- Llas Illias 92 km

Streek van de Katharenkastelen. Opnieuw bergjes met aardig wat omhoog te klimmen – hoge Pyreneeën op de achtergrond (mooi!). In Maureillas hebben we 80 km op de teller, maar nog energie over, dus verder fietsen naar Llas Illias (400 m klimmen over 10 km …in de regen….heftig!); gelukkig worden we beloond met een eenvoudig heerlijk pension met een meesterchef in de keuken – lekker gesmuld dus.

22.06 Las Illias – Camarella 63 km

Gezien we erg snel vorderen, nemen we het vandaag wat rustiger aan. Verder naar de top via smalle wegjes tot op 700 m om de Frans Spaanse grens over te steken. Het was echt niemandsland daar; grensovergang enkel te merken aan overgang tussen gravel (Frankrijk) en plots een prachtig aangelegde asfaltweg (Spanje).

’s Middags gegeten ergens in het piepklein dorpje Cistella en wie zit daar ook te smullen…. Belgen natuurlijk - de eigenaars van de Zandberghoeve in Oedelem... - dus ne kjèr in t westvlams gekoet .

’s Avonds moeten we op hotel waar we te horen krijgen dat 23&24 juni de Catalaanse feestdag is, en dat alles zal volgeboekt zijn aan de kust (daar gaan we morgen dus heen). We zoeken op het internet om een hotel te reserveren maar het blijkt snel dat de ganse kustlijn tot ver in het binnenland compleet volgeboekt zit. Enkel in Lloret de Mar vinden we 1 hotelletje dat nog 1 kamer vrij heeft (niet direct onze favoriete kuststad maar nood breekt wet!).

23.06 Camarella – Lloret de Mar 106 km

Vandaag volgt een erg zware tocht – we moeten opnieuw een berg trotseren om bij de kust te komen… de wielrenners die we kruisen verwittigen ons met gebaren dat het zwaar omhoog zal gaan… maar there is no way back.

Daarna heerlijk afdalen naar het kustplaatsje San Feliu. Onderweg worden we nog getrakteerd door een ander Belgisch fietsend koppel (www.defietser.be) …

Vanaf San Feliu tot Lloret is zeer zwaar maar erg mooi : steeds stijgen langs de rotsige kustweg, om dan terug te dalen naar de baaien…en steeds weer opnieuw…neem daarbij fikse regenbuien en het resultaat is dat we na 8 fietsuren pas om 21 uur in ons hotel aankomen.

Helaas blijken onze buren een stel 18 jarige pubers te zijn die komen om te feesten (tja we kennen dat nog van vroeger hé). Na een korte verbroedering konden we de jongens aansporen om buiten het hotel wat kot te gaan maken. Snel aangepast aan het Lloret- de-Mar-ritme duiken we rond 1u uitgeput ons bed in.

24+25.06 Lloret De Mar – Calella 20 km

We beslissen om weg te vluchten uit Lloret, vragen hier en daar wat na waar een rustiger badplaats is en zo komen we terecht in Calella.
Hier genieten we 2 dagenvan het ritme en het lekkere eten van de Spaanse costa!

Ons “Spaans” is nog flink gekruid met Franse peper.

26.06 Calella – Barcelona 52 km

Gemakkelijke rit langs het strand tot in Barcelona. ’s Middags (in Spaanse termen 15uur) vieren
we onze aankomst in Barcelona met een heerlijke paella bij resto Escriba en kuieren de rest van de dag nog wat rond in Barcelona. Jahoe !!! Missie geslaagd!

Alle lof aan Paul Benjaminse die een ongelofelijke schitterende route heeft uitgedokterd.

Voor de mensen die het willen nadoen :
de volledige route die wij volgden vind je op http://www.tangatanga.com/pietniki/reizen/tienen-barcelona-per-fiets/ en op de site van Paul Benjaminse www.cyclingeurope.nl. We kozen steeds de langste/moeilijkste route wat naar verluid ook de mooiste was.

27-30.06 Barcelona

Verder genieten!

Fotoalbums van Frankrijk

Citytrap naar PARIJS (36)

22 Juni 2019 | Citytrap naar PARIJS | Frankrijk | Laatste Aanpassing 04 Juli 2019

• Zesde stop in Villeneuve sur Dammartin
  • Triomferen aan de Arc
  • Eerste stop in Profondville
  • Hier is em zie, na 450 km fietsen in gezelschap va

CitytrAp naar Barcelona 3 (18)

20 Juni 2013 | TIENEN- BARCELONA PER FIETS | Frankrijk | Laatste Aanpassing 27 Juni 2013

• :-)
  • ...
  • bestemming 19 - 21.06 92 km (totaal 1685 km)
  • Barcelona - here we come!

CitytrAp naar Barcelona 2 (40)

10 Juni 2013 | TIENEN- BARCELONA PER FIETS | Frankrijk | Laatste Aanpassing 19 Juni 2013

• Pézenas city
  • ...
  • Als tegenprestatie voor onze lang oponthoud :-)
  • onderweg

CitytrAp naar Barcelona 1 (40)

01 Juni 2013 | TIENEN- BARCELONA PER FIETS | Frankrijk | Laatste Aanpassing 08 Juni 2013

• B&B les belles gourmandes
  • 3e bestemming ma 03.06 - 98 km (totaal 289 km)