Reisverhalen

Dag 12 Noordkaap

29 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 30 Juni 2015 | 0 Reacties

Zo, ons bezoek aan de Noordkaap zit erop. Wat een magische plek! Dreigende wolken en een bitterkoude wind versterkten het gevoel van 'het einde van de wereld'. Onderweg nog heel wat rendieren gespot....

Dag 12

Onderweg naar de Noordkaap even een halte bij 'authentieke' Samen, een volk dat rondtrekt in het spoor van hun rendierkuddes....

Dag 11 Op zee

28 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 30 Juni 2015 | 0 Reacties

...

Dag 10 Ny-Âlesund

27 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 30 Juni 2015 | 0 Reacties

Na de Magalenafjord was Ny-Âlesund onze volgende aanleghaven. Dit kleine dorpje telt een 100- tal inwoners, die haast allemaal wetenschappers en bijhorende technici zijn. Toch heeft het dorpje een piepklein museum, een souvenirshop en het meest noordelijke postkantoor ter wereld. In dit toendragebie...

Dag 10 Magdalenafjord

Onze dag begon prachtig. Normaal zouden we om 4 uur 's ochtend door de Madalenafjord varen, maar na wat gelobby bij de kapitein nam hij vaart terug, zodat we vanaf 7 uur van dit schitterende schouwspel konden genieten. En al was er aanvankelijk een bar koude wind, toch was het drummen op de dekken o...

Dag 9

26 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 29 Juni 2015 | 0 Reacties

Zo, vandaag zijn we aangekomen op het einde van de wereld: Spitsbergen. De haven van Longyearbyen waar de Louis Aura aanmeert, maakt een beetje een desolate indruk. Maar de meeste passagiers gaan op excursie en komen enthousiast terug van de natuurwandelingen, vogelsafari, gletsjerwandeling en museu...

Dag 8

25 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 29 Juni 2015 | 0 Reacties

Intussen is Ria Remer bij ons aan boord. Op onze zeedag waarop we van Gravdal (Lofoten) koers zetten naar Spitsbergen praat Teo Temmink met haar over een halve eeuw televisiejournalistiek. In de voormiddag had het personeel van het schip een aantal geïnteresseerden geleerd hoe ze op kunstige wijze s...

Dag 6

23 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 24 Juni 2015 | 0 Reacties

Dinsdag 23 juni: Vandaag beleven we een mythisch moment. Iets over 10 uur overschrijden we de Noordpoolcirkel. En dat hebben we geweten. Binnendringen in het gebied waar Neptunus heerst, gebeurt niet ongestraft. Dus even later stond Neptunus daar, vergezeld door zijn bevallige echtgenote Amphitrite ...

Dag 5

22 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 24 Juni 2015 | 0 Reacties

Maandag 22 juni: En de weergoden blijven ons gunstig gezind. We bezoeken vandaag Trondheim onder een stralende zon! Heel veel mensen vertrekken voor een panoramische rondrit, de dappersten kiezen voor de wandeling en een derde groep bezoekt specifiek de gotische Nidaroskathdraal waar de Noorse konin...

Dag 4

21 Juni 2015 | Plus Cruise Noorwegen, Spitsbergen en Noordkaap | Noorwegen | Laatste Aanpassing 24 Juni 2015 | 0 Reacties

Zondag 21 juni: wat een prachtdag! Onder een stralende zon varen we de Geirangerfjord in! Puur genieten. Kijk eens in wat een prachtige omgeving onze passagiers kunnen ontbijten! In Hellesylt gaan een aantal passagiers van boord om met de bus over de berg naar Geiranger te gaan. De overige reizigers...