Reisverhalen «Indonesië»

Indonesie: Ups & Downs

28 September 2008 | Indonesië | Laatste Aanpassing 06 Oktober 2008 | 0 Reacties

Ups Flores: Dit eiland wordt door de meeste reizigers overgeslagen. Echt jammer, want de natuur is er adembenemend mooi en de locals behandelen je (nog) niet als een wandelende geldautomaat. Het meemaken van een lokaal trouwfeest, de jungletocht met een overnachting in een traditioneel dorp en het d...

Uitrusten in Bali en uitbarsten in Bromo

26 September 2008 | Indonesië | Laatste Aanpassing 27 September 2008 | 0 Reacties

Vanuit Sulawesi hebben het vliegtuig genomen naar Denpasar. Aangezien Eva wat ziek was en we enkele zware weken achter de rug hadden, hebben we daarom wat 'vakantie' genomen in Bali. Eerst enkele dagen in Kuta, daarna enkele dagen in Lovina. Prijs/kwaliteit vind je in Bali de beste hotels dus we kon...

Leven tussen de doden

15 September 2008 | Indonesië | Laatste Aanpassing 19 September 2008 | 0 Reacties

De dag na onze aankomst in Makasar, Sulawesi hebben we een bus genomen naar het bergachtige Tana Toraja. De Torajans zijn animisten en geloven dus in het voortbestaan van de ziel na de dood. Ze hebben dan ook een heel bizarre relatie met de dood. Doden worden maanden en soms jaren in hun traditionel...

Met Pelni van Flores naar Sulawesi

06 September 2008 | Indonesië | Laatste Aanpassing 18 September 2008 | 0 Reacties

Na Moni in Flores te hebben bezocht met zijn prachtige kraterlakes op de Kelimuntu gingen we naar Maumere.  Daar konden we naar het schijnt een ticket kopen om mee te kunnen op het Pelnischip, dat om de twee weken in Maumere passeert.  Dit was onze kans om op een goedkope manier in Sulawes...

Cruisetrip naar Flores

05 September 2008 | Indonesië | Laatste Aanpassing 18 September 2008 | 0 Reacties

We verlieten de Gili-eilanden met een dubbel gevoel; blij omdat we nieuw avontuur tegemoet gingen, een beetje triest omdat we een heleboel toffe mensen, lekkere pizza's en bars moesten achterlaten. Dus... eerst met een klein bootje naar Lombok, dan een busje naar de haven waar ons 'cruiseschip' op o...

Terug naar het verleden in Flores

Eerst en vooral een tip bij het zoeken van een hotel in Indonesie: ga zo ver mogelijk van een moskee vandaan! Indonesie is het grootste moslimland van de wereld en vele eilanden zijn dus bezaaid met van die lawaaitorens. In de veronderstelling dat Flores volledig katholiek was, hebben wij daar niet ...

Duiken op de Gilis

17 Augustus 2008 | Indonesië | Laatste Aanpassing 18 September 2008 | 0 Reacties

Al meer dan een week vertoeven we op het meest paradijselijke eiland dat ik al heb gezien.  Alles erop en eraan; palmbomen, een wit strand, water zo blauw als op de Bountyverpakking en overal eethuisjes die uitkijken op al dat moois.  Heerlijk. Toen we hier arriveerden ontmoetten we onmidd...

Bali

11 Augustus 2008 | Indonesië | Laatste Aanpassing 18 September 2008 | 0 Reacties

Apa kabar bro? (Olles goed me joen moat?) Vanuit Singapore zijn we rond 1u 's nachts in Denpasar, Bali aangekomen. Onze eerste kennismaking met het eiland was een hectische zoektocht naar een (goedkope) slaapplaats. De volgende dagen verbleven we in Kuta,  zowat het Ibiza van de Australiers (tr...