Colombia

Ipiales - Quito

24 August 2019 | Ipiales and Colombian-Ecuadorian border - Quito | Last Update 28 August 2019

English version below We vertrokken vroeg naar Ipiales om eerst nog de kerk van Lajas te bezoeken voordat we naar de grens met Ecuador gingen. Indrukwekkend, een kerk gebouwd rond rotsen met een brug over de rivier. Verschillende toeristen of Zuid-Amerikaanse toeristen vroegen ons om met hen me...

Pasto

23 August 2019 | Pasto | Last Update 28 August 2019

English Het werd een korte nacht, om 6u werden we opgepikt met een busje richting Pitalito, van waaruit we verder reden naar Pasto via Macoa en de beruchte Trampolina de la muerte, nu niet zo gevaarlijk mee vergeleken met vroeger. Genoeg voor 10u minibussen. De weg was niet zó gevaarlijk als so...

San Agustín and Isnos

22 August 2019 | San Agustín | Last Update 28 August 2019

English version below Als bij toeval kwamen we 's morgens de eigenaar van het hostel tegen (die ernaast woont en regelmatig op patrouille is). We vertelden over onze plannen en hij zei ook dat het héél duur is (200.000 pesos voor 2 personen) om zelf naar Alto de las piedras te geraken. Hij stel...

San Agustín

21 August 2019 | San Agustín | Last Update 28 August 2019

English version below Een halve dag te paard, om de verdere archeologische sites in San Agustin te bezichtigen. Wij hadden rustige paarden, ik reed op San Juanero. Deze tocht beviel me meer dan die in Salento. De paarden waren rustiger, kenden hun weg beter en de gids stuurde ook bij wanneer no...

Sílvia

20 August 2019 | Popayán | Last Update 28 August 2019

English version below Op naar Sílvia, naar de dinsdagmarkt. Op dinsdag komen verschillende stammen van de Indígenas naar de markt om hun waren te verkopen, in hun traditionele klederdracht. Het was zowel voor hen als voor ons een belevenis. We werden meermaals nagekeken, we kregen zelfs spontaa...

Popayán

19 August 2019 | Popayán | Last Update 28 August 2019

English version below Popayán hebben we al fietsend verkend. Via het hostel konden we een citybike gebruiken. En daar waren we dankbaar voor, want Popayán is toch wel een stad die je best per fiets verkend. We waren graag naar de krater van vulkaan Puracé geweest, maar het park was gesloten omw...

Filandia

18 August 2019 | Filandia | Last Update 19 August 2019

English version Filandia… Oh Filandia… Daar waren we veruit de enige toeristen. En dat voelt zo leuk! Een bestemming die niet bij de meesten op hun route ligt blijkbaar, bye bye Fransen en Duitsers. En…het was ook daar feest. Overal waar we komen in Colombia is het feest: V...

Horse riding - motorbike and bycicle tour

16 August 2019 | Salento | Last Update 19 August 2019

English version below In Salento hebben we onze grenzen verder verlegd. Ik heb voor het eerst paardgereden, en Jonas heeft voor de eerste keer off road gereden met de moto. Ook deden we een mountainbike tour naar La Carbonera, een bos op 3600 m met wel 1 miljoen wax palm trees. Niks in vergelij...

Salento en de Cocora vallei

15 August 2019 | Salento | Last Update 25 August 2019

English version below Vandaag deden we de beroemde wandeling naar de Cocora vallei. Het was een mooie wandeling door het woud, over 7 hangbruggen en een uitzichtpunt op finca de la montaña. De echte beloning kwam op het einde van de wandeling : het bos van de wax palmbomen. Wauw, adembenemend. ...

Kill your darlings

15 August 2019 | Santa Fe de Antioquia | Last Update 19 August 2019

English version below Punto Gallineral, Cabo de Vela, Tatacoa woestijn, Caño Cristales nabij La Macarena (departement Meta) : allemaal bestemmingen die we hebben moeten laten vallen. En dat doet pijn… Het is moeilijk om dit los te laten… In de literatuur zegt men wel eens "Kill yo...

Coffee tour Don Eduardo - Plantation House

14 August 2019 | Salento | Last Update 19 August 2019

English version In de finca waar we verbleven, Plantation House, leerden we alles over het proces om koffie te maken, van struik en boon, tot het roosteren en malen tot de perfecte kop koffie. En dit dankzij de gedetailleerde en deskundige uitleg van Timothy Eduardo, eigenaar van Finca Don Edua...

Bezinningen - Considerations

09 August 2019 | Colombia | Last Update 10 August 2019

De mensen zijn hier echt arm. Soms voelen we er ons echt ongemakkelijk bij; hebben we er geen goed gevoel bij om ergens als toerist rond te lopen. Of voelen we ons ongemakkelijk om een digitale camera of gsm boven te halen. Cabrera bijvoorbeeld, een dorp waarvan je op het eerste zicht niet zou denke...

Mompós - Mompox

08 August 2019 | Mompós - Mompox | Last Update 21 August 2019

English version below Mompós, waar de tijd lijkt stil te staan en je het gevoel hebt dat het elke dag zondag is, ook op een doordeweekse dag. Op de dag dat we aankwamen, vierde Mompós net 209 jaar onafhankelijkheid. Toeval of niet? Feest als wij er zijn. Op de Plaza Santa Domingo stonden versch...

Cartagena

07 August 2019 | Cartagena | Last Update 25 August 2019

English version below In Cartagena genoten we van de mooie stranden en de Caraïbische zee en diens kooraalwateren. Cartagena is een mooie stad, aangenaam om rond te lopen. Een bezienswaardigheid op zich zijn de Afrikaanse vrouwen, opvallend gekleed in de Colombiaanse kleuren, met een fruitmand ...

Minca

03 August 2019 | Minca | Last Update 19 August 2019

English version below Oorspronkelijk niet gepland, maar omdat we anderen zo lovend hoorden praten over Minca, besloten we toch om dit kleine dorpje op te nemen in onze reisroute. En daar tevens te bekomen van onze trektocht naarCiudad Perdida. Omdat het een last minute beslissing was en de verm...

Trek to Ciudad Perdida

01 August 2019 | Trek to Ciudad Perdida | Last Update 20 August 2019

English version below De trek naar Ciudad Perdida was adembenemend. Het tempo lag redelijk hoog; het werd een 4-daagse in plaats van de geplande 5-daagse. De laatste dag kwamen we al om 9u aan op de plaats waar we zouden overnachten om dan de volgende dag nog 3 uur te wandelen. Door deze ongelu...

To Santa Marta - Palomino

25 July 2019 | Palomino | Last Update 09 August 2019

English version below Palomino is toch al de grootste cultuur'shock' tot zover. Op Google maps zie je enkel een stratenplan van iets wat echt een klein dorp moet zijn, maar op zo'n kaart zie je niet wat je je moet voorstellen van het dorp. Wel, in dit geval : straten van zand, tropische warmte,...

Bungee jump San Gil

24 July 2019 | San Gil | Last Update 02 August 2019

English version below Colombia Bungee Jump San Gil!!!!!Ik ga een bungeesprong doen vandaag van 70 m! Er reed geen bus naartoe op het uur dat we nodig hadden, en net nu je een taxi nodig hebt, waren ze aan het staken tegen de regering… uiteindelijk werden we aan het Bungee platform afgeze...

Jordán - Los Santos - San Gil

23 July 2019 | Trek Chicamocha canyon | Last Update 02 August 2019

Om 5u50 begonnen we in Jordán aan onze laatste etappe naar Los Santos. Het pad was duidelijk te vinden, het werd nog zichtbaar gebruikt als handelspad, en we zagen verschillende boeren passeren met paarden, gepakt om oogst mee naar boven te brengen of andere dingen mee te dragen. Ocharme die paarden...

Villanueva - Jordán

22 July 2019 | Trek Chicamocha canyon | Last Update 28 July 2019

English version below We hebben het gehaald. Het zwaarste deel van onze trekking langs de chicamocha canyon. Waauw! "Zie daar (canyon) en die rivier!" Wandelen met zo'n uitzicht, da's echt machtig. En dat doe je niet elke dag. We hebben geen spijt dat we dit doen, amai. En stel je nu eens voor ...

Barichara - Guane - Villanueva

21 July 2019 | Trek Chicamocha canyon | Last Update 22 July 2019

English version below Ja, het is zover. We zijn op het punt gekomen dat we blij zijn met een douche en tevreden zijn met koud water. We zijn ook op het punt gekomen dat we in stadjes terechtkomen die geen warm water kennen. Er staat gewoon een watertank op elk dak. Dit is zo leuk, dit is wereld...

Barichara

20 July 2019 | Trek Chicamocha canyon | Last Update 21 July 2019

English version below Een rustige, vredevolle dag in Barichara. Colombiaanse vlaggen hangen buiten aan elke huis, want het is dag van de onafhankelijkheid van Colombia. 's Middags waagden we ons aan de streekspecialiteit in' La Compta': geit met picota. Het zijn hier zware maaltijden hoor in Zu...

Trek Chicamocha canyon

19 July 2019 | San Gil | Last Update 20 July 2019

English version belowOm 6u begonnen we aan de eerste etappe van ons avontuur naar de chicamocha canyon. Hop de bus op richting Cabrera. En wat een weg, dan hebben wij in België zeker niet te klagen. Toen we aankwamen in Cabrera fronsen we toch wel even onze ogen...moet dit een dorp voorstellen? De m...

San Gil

18 July 2019 | San Gil | Last Update 19 July 2019

English version belowNiet veel gedaan vandaag. We waren van plan om naar het Parque Gallineral te gaan en daar afkoeling te zoeken, maar dat viel letterlijk in het water. We troffen voorbereidingen voor de 4-daagse (misschien langer) van Cabrera naar Los Santos. Dat was gemakkelijker gezegd dan geda...

Villa de Leyva to San Gil

17 July 2019 | Villa de Leyva | Last Update 18 July 2019

English version below De bustocht van Villa de Leyva naar San Gil, met overstap in Tunja, liep minder vlot dan verwacht. Vanuit Tunja, zaten we 10u op de bus voor een afstand van 114 kilometer (!). De bus had problemen met de koeling van de motor. Eerste keer een stop van een uur. Toen dachten ...

Parque Nacional de Iguaque

16 July 2019 | Villa de Leyva | Last Update 17 July 2019

English version below Het Parque Nacional do Iguaque: wat een eer dat we dit park mogen bezoeken en z'n fona en flaura van dichtbij mogen aanschouwen. De hike van amper 4 km was zwaar, de zwaarste hike tot nu toe die we ooit gedaan hadden. Van 2840 m, klimmen tot 3600 m hoogte. Dat hebben we ge...

Antonio Nariño museum and festa de virgens del Car

15 July 2019 | Villa de Leyva | Last Update 17 July 2019

English version belowVandaag was het een rustige dag. We brachten een bezoek aan Museo Antonio Nariño. Daar werden we gegidst door een 11-jarige Colombiaanse jongen. Hij vertaalde alles naar het Engels, simultaan. Zelfs wij spraken in België nog niet zo goed Engels op die leeftijd. Hij maakte zelfs ...

Coffee Town - Sopó - Tunja - Villa de Leyva

14 July 2019 | Villa de Leyva | Last Update 17 July 2019

English version below In Zipaquirá verbleven we in Hostal Coffee Town. De eigenaar is een vriendelijke man. De hostel is mooi ingericht, gezellig, origineel, Colombiaanse. Naast de taalbarrière en het feit dat de man niet veel lacht, is hij erg vriendelijk en behulpzaam. Hij doet moeite om te h...

Zipaquirá salt cathedral - tamales con chocolate

13 July 2019 | Zipaquirá | Last Update 17 July 2019

English version below Vandaag op het programma: Busreis van Bogotá naar Zipaquirá. Op de bus ontstonden enkele ontmoetingen. Martín en Alexandra, een jong sportief koppel, en een ouder koppel die vrienden gingen bezoeken in Chia. Martín en Alexandra spraken ons aan in de busterminal, toen we op...

Monserrate, chicha and BBC

12 July 2019 | Colombia | Last Update 17 July 2019

English version below "Hello guys, where are you from?" "From Belgium" "Oh, Belgium", "which part, the French part!?" "no, the Flemish part" "ah... yeah...sorry for disturbing, you look so different from people here". "yeah, that's true" "and you, where are you from?" "Peru" "Aah". "En ik spree...

Graffiti tour en Museo del Oro

11 July 2019 | Colombia | Last Update 17 July 2019

English version below  Eindeljk terug een uitgerust gevoel! Na een lekker ontbijt, beginnen we de eerste dag in Bogotá met een graffiti tour om de stad beter te leren kennen, ook op een andere manier. Onder begeleiding van Anna, zelf een graffiti-artieste, krijgen we een artistieke en poli...

Aankomst in Bogotá / Arrival in Bogotá

10 July 2019 | Colombia | Last Update 15 July 2019

English version below Aankomst in Bogotá! We zijn uitheput, KO. Als we vandaag nog iets doen, crashen we gewoon. Honger en vermoeidheid door elkaar. De vlucht was goed, op het einde wat turbulentie tijdens het dalen. En wat kan er beter zijn dan naast een local zitten uit Medellín, the best pla...

Ipiales (3)

• DSC02475
  • DSC02581
  • DSC02544

Medellín and Guatapé (14)

10 August 2019 | Medellín | Last Update 13 August 2019

• IMG-20190724-WA0010
  • IMG-20190724-WA0003
  • IMG-20190724-WA0006

Los Santos back to San Gil via Los Curos (1)

23 July 2019 | Trek Chicamocha canyon | Last Update 27 July 2019

• DSC 0252

Trek Chicamocha canyon (7)

22 July 2019 | Trek Chicamocha canyon | Last Update 27 July 2019

• IMG-20190722-WA0013
  • DSC 0237
  • IMG-20190719-WA0003
  • DSC 0238

Bus to San Gil (1)

17 July 2019 | Colombia | Last Update 18 July 2019

• DSC 0142

Zipaquirá - salt cathedral (3)

13 July 2019 | Colombia | Last Update 14 July 2019

• DSC00516
  • 20180711192623
  • IMG 20190712 165804

Bienvenidos em Colombia (2)

10 July 2019 | Colombia | Last Update 12 July 2019

• DSC 0133
  • DSC 0130

Het geluid van Chicamocha - The sound of Chicamoch

Trek Chicamocha canyon | 22 July 2019

Listen to a song of nature