Travel Stories from Cote d'Ivoire (6)

Naar yamoussoukro

03 dec 2015 | Klair & Theo
Door gebrek aan internetverbinding nu pas ingetikt.Tijdig opgestaan en om 8 uur vertrokken met onze taxidriver voor de meer dan 200 km durende trip naar de hoofdstad van Ivoorkust, Yamoussoukro waar we de grootste basiliek ter wereld gaan bezoeken, de Basilque Notre Dame de la Paix . ...

Read more Read more about travel story -Naar yamoussoukro-

Laatste dag aan zee

01 dec 2015 | Klair & Theo
Vandaag nog een actieve dag gehad.Deze morgen naar de markt geweest, maar om daar te geraken moesten we eerst over de lagune met een piroque, een bootje met achteraan een roeier met een paddel. Je moet weten, ons hotel is gelegen aan de zeekant, maar achter ons ligt een lagune en eens je die ov...

Read more Read more about travel story -Laatste dag aan zee-

Aan de kust in Assoundie

28 nov 2015 | Klair & Theo
Vandaag is het zaterdag en sinds gisterenavond zijn we aan de kust in Assoundie , een dorpje in de buurt van Assinie op een tweetal uren rijden van Abidjan. Het laatste stuk reden we over een hobbelige zandweg langs  straatwinkeltjes en kleine houten huisjes met daartussen piepkleine resta...

Read more Read more about travel story -Aan de kust in Assoundie-

Donderdag 26 nov. Nog steeds in Abidjan

26 nov 2015 | Klair & Theo
En nog is er van alles te verkennen in Abidjan...Gelukkig hebben we een privĂ©taxi zodat we op stap, of beter rit , kunnen als we willen. Een verloren bril bezorgt ons wat zoekwerk waar we geen vervanging voor vinden. Bij ons ga je naar het dichtstbijzijnde warenhuis en kan je zo een leesbril ko...

Read more Read more about travel story -Donderdag 26 nov. Nog steeds in Abidjan-

Een dagje Abidjan

25 nov 2015 | Klair & Theo
...en zo zit onze eerste dag erop...Al van zes uur wakker...ja ja collega's!Onze gastvrouw en gastheer zijn al naar het werk als we na een verfrissende douche op het terras in de tuin gaan ontbijten. Het is warm, maar een zuchtje wind brengt af en toe wat verfrissing. We gaan op verkenning ...

Read more Read more about travel story -Een dagje Abidjan-

Abidjan eerste dag

25 nov 2015 | Klair & Theo
Nadat alles vlot verlopen is om de luchthaven te bereiken was ook het inchecken een fluitje van een cent, zodat we rustig nog wat konden shoppen.Prima vlucht met Brussels Airlines, vriendelijk, behulpzaam en de voorspelde turbulenties vielen ook best mee.Grootste controle was hier bij aankomst in Ab...

Read more Read more about travel story -Abidjan eerste dag-

Travel Stories from Cote d'Ivoire (6)