Reisverhalen van Hong Kong (41)

1 / 5     >>
Guido & Claudine

12 nov 2017 | Guido & Claudine
Vrijdagmiddag zijn we met de boot vanuit Macau aangekomen in Hong Kong. Enorm druk, heel veel hoogbouw, iedereen kent dat wel. Dezelfde dag zijn we nog naar Victoria Peak geweest met de Peak Tram voor het wereldberoemde zicht. Verder gisteren nog de andere beroemde punten bezocht zoals de voornaamst...

Magda & Daniel

Hongkong

12 nov 2017 | Magda & Daniel
Zondag 12 novemberMet de trein van even na 9 vertrekken we van Guangzhou oost station naar Hongkong.De,douaneformaliteiten gebeuren vrij vlot in de stations.De stations en de metro in Hongkong zijn lang niet zo modern en duidelijk aangeduid dan in China.In China was het soms druk maar hier is het ve...

Lees meer Lees meer over reisverhaal -Hongkong-

Hong Kong (2)

10 jul 2015 | Geert, Sofie, Lena, Anne en Mara
Gisteren liepen we er nog wat slaperig bij, pas na de middag hadden we het gevoel wakker te worden. Toch gingen we op verkenning door de stad. Elke vierkante meter wordt hier gebruikt, is het niet voor buildings, dan voor een park(je). Het is ook overal erg druk en lawaaierig. We namen roltrappen op...

Lees meer Lees meer over reisverhaal -Hong Kong (2)-

Hong Kong (1)

08 jul 2015 | Geert, Sofie, Lena, Anne en Mara
Hoe je aan een reis begint, is belangrijk, het kan maar beter meteen goed zitten. Daarvoor was onze keuze voor Hong Kong perfect. We trokken deze voormiddag naar Hong Kong Island, en ja hoor, "'t is hier dat het gebeurt". Veel leven in de brouwerij (Geert content), heel wat wolkenkrabbers (Mara cont...

Lees meer Lees meer over reisverhaal -Hong Kong (1)-

Aangekomen

07 jul 2015 | Geert, Sofie, Lena, Anne en Mara
Na een hoogst onaangename vlucht tot Doha en een rustige tweede vlucht zijn we aangekomen in Hong Kong.  "Welcome to Hong Kooooooong!" en we kregen prompt vouchers voor gratis wifi in de stad, die de kinderen meteen gingen ruilen voor een code (foto) en een badeend. Wanneer je landt in Ban...

Lees meer Lees meer over reisverhaal -Aangekomen -
Genja, Carl, Tosh & Milly

12 jan 2015 | Genja, Carl, Tosh & Milly
Maandag 5 januari 2014We hebben de laatste weken/ dagen nog goed genoten van Kaapstad! Dit is een stad waar we een deel van ons hart verloren. De combinatie van bergen, strand, city, groen , gezinsvriendelijkheid,...noem maar op.We hebben hier geproefd van het echte Kaapse leven, weliswaar in de zom...

gert, birgit & jef

Hong Kong 2

17 dec 2013 | gert, birgit & jef
We beginnen de dag om 4 uur ( Jetlag !?) met dictee. Voordat Gert terug is met ons dim sum ontbijt zijn we al klaar.Op ontdekkingstocht in HK.Mid elevator escalator, langste roltrappen ter wereld, HK trams, enigste dubbeldek trams ter wereld, peak tram, steilste tram ter wereld. ( angstoverwinning v...

Lees meer Lees meer over reisverhaal -Hong Kong 2-
gert, birgit & jef

16 dec 2013 | gert, birgit & jef
Woow, ineens tussen allemaal chinezen, nu zijn wij even de attractie.We nemen de dubbeldekkerbus naar ons hotel. De rit er naartoe is al fascinerend. Veel blinkende oppervlaktes. Parkings !? We blijven natuurlijk Antwerpenaren ;)Nee HK bestaat uit vele eilanden, dus zee !Wat een luxe hotel ! (Super ...

Lies & Eric

08 dec 2013 | Lies & Eric
Na enkele weken Nieuw Zeeland was Hong Kong een serieuze schok! Wolkenskrabbers, een massa mensen, smog, ... Het verschil met het rustige Nieuw Zeeland kon niet groter zijn.Als je graag shopt, dan is dit absoluut the place to be! De ene winkel naast de andere en open van 's morgens tot 's avonds laa...

Lees meer Lees meer over reisverhaal -Hong Kong -
Kristof

Hongkong

27 mrt 2013 | Kristof
Ik ben ondertussen aangekomen in Hongkong, echt een wereldstad van formaat. Op weg van de luchthaven naar het centrum passer ik met de bus de haven en containerterminal, onvoorstelbaar gewoon! Het is ook geen stad voor mensen met keuzestress! Het aanbod van elektronica is gigantisch en in de lady ba...

Lees meer Lees meer over reisverhaal -Hongkong -

Reisverhalen van Hong Kong (41)