Reisverhalen «Argentinië»

Dag 9 : El Calafate

13 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Argentinië | Laatste Aanpassing 17 Januari 2013 | 1 Reacties

De weg naar het vliegveld van Bariloche is niet zo ver van het centrum, een klein halfuurtje rijden en we waren er. We kregen de tip van Annemieke om vliegtuigseats aan de rechterkant aan te vragen en aan het raam. Reden is heel simpel : we vliegen richting zuiden en dan heb je vanuit het vlie...

Dag 8 : Bariloche

12 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Argentinië | Laatste Aanpassing 17 Januari 2013 | 2 Reacties

Gisterenavond nog Bariloche verkend en gegeten in een "Zwitsers" restaurant gekend voor zijn kaasfondue. Wij konden het dan ook niet laten om dit eens uit te proberen! Geslaagd !  Rond acht uur opgestaan. Lekker om eens wat langer te kunnen slapen. Een groot deel van onze ploeg ...

Dag 6 en 7 : Op weg naar Bariloche

11 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Argentinië | Laatste Aanpassing 12 Januari 2013 | 1 Reacties

Donderdag 10 januari : vertrek naar Esquel . Een busreis van 680 km richting binnenland, richting Andes. Alvast opgestaan met een straalblauwe hemel en buiten ontbeten op een terrasje met zicht op de baai. Rond acht uur vertrokken we richting Esquel.  De rit was lang maar we werden wel ge...

Dag 4 en 5 : Puerto Madryn

08 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Argentinië | Laatste Aanpassing 10 Januari 2013 | 3 Reacties

Veilig aangekomen in Puerto Madryn. Een bekende badplaats aan een enorme baai, Nieuwe Golf. Een baai die met de Atlantische Oceaan verbonden is ( kleine engte van 17 km ) maar de baai op zich is enorm met een maximale diepte van 150 meter! De busrit viel nog goed mee. Sil was wel vroeg wakker....

Dag 3 : B.A. en vertrek met nachtbus

07 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Argentinië | Laatste Aanpassing 09 Januari 2013 | 2 Reacties

Eerste taak van de dag was het pakketje voor Melissa klaarmaken en afgeven aan het onthaal ! Oef, minstens 10 kg lichter! Na ontbijt gepakt en gezakt vertrokken rond 9 uur om een deel van B.A.  te bezoeken, samen met Marcella! Eerst naar het armere gedeelte, nl San Telmo, de bakermat van de tan...

Dag 2: Aankomst in B.A.

06 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Argentinië | Laatste Aanpassing 09 Januari 2013 | 1 Reacties

We zijn veilig aangekomen in B.A. Tof om te zien hoe je landt infeite. Ons vliegtuig had nl een camera aan de staart en filmde zo onze landing. Ons vertrek ook trouwens maar dan was het pikdonker ;)  We hadden ook geluk met onze plaatsen. Niet dat we meer beenruimte hadden maar wel dat er...