Reisverhaal «Dag 2: Aankomst in B.A.»

Argentina-Chili.2013 | Argentinië | 1 Reacties 06 Januari 2013 - Laatste Aanpassing 09 Januari 2013

We zijn veilig aangekomen in B.A. Tof om te zien hoe je landt infeite. Ons vliegtuig had nl een camera aan de staart en filmde zo onze landing. Ons vertrek ook trouwens maar dan was het pikdonker ;)

We hadden ook geluk met onze plaatsen. Niet dat we meer beenruimte hadden maar wel dat er naast ons niemand zat! Vier zetels in de middengang voor ons. Ideaal om languit te kunnen slapen, althans voor Silvia. Ikzelf lag lekkerder met mijn nekkussen, oorstopjes en ooglapje . Toch best goed geslapen. Silvia moest me zelf een duw geven toen ze het ontbijt serveerden. Aangekomen in B.A. met een uurtje vertraging konden we al kennis maken met de zomertemperatuur. 25 ° om 9 uur ! De passage door de douane ging niet echt vlot. Bijna drie kwartier deden we erover om nadien onze bagage te kunnen claimen. Gelukkig was er niets gebroken (pc-scherm en flesje bier voor ons Melleke).
In de aankomsthall stond Annemiek ( onze reisleidster) en Marcella ( locale gids) al keurig op ons te wachten. Het duurde wel effen vooraleer onze groep compleet was. En jawel, ons vermoeden klopte. Onze groep bestaat uit 18 nederlanders en 2 belgen. Maar wereldburgers zoals we zijn, no problemo!
Eenmaal in de bus gingen we richting hotel . Ons hotel Castelar was pal in het centrum. Op de befaamde Avenida de Mayo. Deze avenue was de eerste grote avenue van B.A.en komt uit op het Mayo-plein. Dit plein is eveens een must! Niet echt voor het plein zelf maar wel voor de politieke betekenis en het aanpalende Villa Rosa. Dit gebouw is de plaats waar alle presidenten hun ambt hebben uitgeoefend en nog uitoefenen. De befaamde balkonscene van Evita Perron komt uit dit gebouw. En we hadden geluk want dit kon enkel bezocht worden op zondag ( presidente werkt niet op zondag !) en gratis op de koop toe. Nadien hebben we nog wat geslenterd in een winkelstraatje richting San Telmo. Enkel op zondag is daar een kilometerslange markt van antiquiteiten, souveniers, juwelen etc . Rond 18 uur moesten we in het hotel terug zijn voor de eerste en algemene uitleg over onze reis. Nadien kon een lekkere steak niet ontbreken. Rond tien uur ons nestje ingekropen. Gelukkig hadden we airco want het was echt heel drukkend warm buiten en binnen ( al de ganse dag trouwens ) . Op naar dag 2!

Melleke Flesje bier?!Please, laat da een kriek zijn, ik sterf hier half zonder!!! Please please please!! Geplaatst op 17 Januari 2013