Reisverhaal «Dag 21 : Samen met Melissa de stad verkennen»

Argentina-Chili.2013 | Argentinië | 1 Reacties 25 Januari 2013 - Laatste Aanpassing 28 Januari 2013

Vrijdag 25 januari

Opgestaan rond half negen.
Melissa had niet zo goed geslapen. Ze zat nog in de knoop met de wisseltruc van de taxichauffeur . Ontgoocheld dat ze zo bedrogen was. Wij waren ook aangedaan van dit incident maar we gingen er onze twee dagen niet mee doen vergallen!
Bij het ontbijt kon Melissa kennis maken met de voltallige Djoserploeg! Zij waren trouwens eveneens benieuwd naar onze dochter.
Om in een korte tijd toch een groot stuk van B.A. te zien , besloten we maar om een hop-on, hop-off bus te nemen. Dit is een toeristiche dubbeldekker-bus die de belangrijkste delen in B.A. laat zien. Je hebt verschillende afstapplaatsen. Je kan nadien terug een van de volgende bussen nemen. Om de twintig minuten komt er een langs. Very easy!
Voor ons leek "La Bocca" een ideale plaats om af te stappen en te verkennen, dat beaamde Melissa nadien ook. Blijkbaar werd haar favoriete spaanstalige feuilleton hier ook opgenomen of wordt toch zeker het decor voor gebruikt!
We vertoefden hier dan ook een geruime tijd. Na de lunch terug de bus op om het ganse stadsparcours te doen. Het weer viel terug enorm goed mee. Silvia kon de avond nog wat flamazine gebruiken om haar schouders in te smeren!
Om 18.30 uur hadden we afspraak in de bar van het hotel. We zouden een afscheidsdrink organiseren daar enkele de volgende dag al vroeg moesten vertrekken om hun reis verder te zetten ( verlenging met bezoek aan de watervallen van Iguazu ) . Wij hadden deze optie niet genomen.
We waren tijdig terug in het hotel en konden ons nog wat opfrissen.
Melissa had van haar paraguayaanse ouders en oma een maiscake/brood meegekregen. Veel te veel voor ons, zo hebben we maar iedereen laten proeven van deze specialiteit. Nogal apart, niet iedereen was even grote fan maar het was toch een leuke attentie van onze nieuwe familieleden.
Onze dokter Loek nam het woord om in naam van de groep Annemieke te bedanken. Eerst gaf hij een uitgebreide en nogal bijzondere resume van ons reisavontuur om te eindigen met de vraag ofdat Anneke en Pia de envelop met het verdiende drinkgeld konden overhandigen aan onze reisbegeleidster.
Om half acht stond er op ons een busje te wachten want we konden B.A. toch niet verlaten zonder een tangoshow te hebben gezien!
Iedereen behalve de drie vrijgezellen Keven, Nick en Rob ( zij moesten een vriend op de luchthaven gaan afhalen ) ging mee.
Eerst kregen we een initiatie van deze argentijnse tango. Ikzelf danste met Sil , Melissa kreeg Niels als danspartner. Funny to see, een klein meisje zien dansen met een grote en struise kerel. Des te merkwaarder gezien nog voor aanvang van de les Niels nog zei dat hij zeker niet zou dansen, dat hij liever de taxi naar hotel zou nemen, .... En nu stond hij op de dansvloer!
Gelukkig bleef de initiatie bij enkele basispassen , makkelijk was anders.....
Nadien toonde onze dansleraren nog enkele varianten wat al voor de nodige indruk zorgde maar infeite klein bier was t.o.v de show die we later op de avond zouden zien!
Na de les tijd voor een lekkere steak of pasta. Rarara, wat wij gekozen hebben.... Ja, s...., juist! ( Mel koos toch voor pasta)
Nadien startte de show. Een mengeling van muziek, zang en uiteraard dans! 3 koppels kwamen tesamen of per koppel apart hun tangokwaliteiten tonen. En wat voor een dans. Argentijnse tango is echt een apart dans met de nodige romantiek en drama in verwerkt. De diverse moves, gelaatsuitdrukkingen, acrobatie, verschillende snelheden, .... Apart en uniek. Het niveau was zeer hoog en wedstrijd waardig. Echt een lust voor het oog. Zelfs Martin, onze mosselman, kon er van genieten, weliswaar op zijn iets luidruchtige manier! Martin blijft Martin, niet ?
Deze tangoavond was echt een mooie afsluiter van deze prachtige vakantie, van dit Argentijns avontuur!
Morgen keren we terug huiswaarts. Terug afscheid nemen van Melissa maar ook het terugzien van Marlize!