Argentinië

Argentinië | 07 Januari 2013 - 07 Januari 2013

Ushuaia Ushuaia

Argentinië | 22 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Dag 22 : Laatste dag met Melissa en naar huis

26 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 28 Januari 2013

Zaterdag 26 januari Onze laatste dag in Argentina!  De terugvlucht naar Madrid was pas gepland om 22.30 uur ( vertrek vanuit hotel om 19 uur) . Dus we hadden quasi nog een ganse dag samen met Melissa.  Op aanraden van Jaap en Marijn, zijn we samen met Virginie de opera gaan bezoeken....

Dag 21 : Samen met Melissa de stad verkennen

25 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 28 Januari 2013

Vrijdag 25 januari Opgestaan rond half negen.  Melissa had niet zo goed geslapen. Ze zat nog in de knoop met de wisseltruc van de taxichauffeur . Ontgoocheld dat ze zo bedrogen was. Wij waren ook aangedaan van dit incident maar we gingen er onze twee dagen niet mee doen vergallen!  B...

Dag 20 : vertrek naar B.A en Melissa

24 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 28 Januari 2013

Donderdag 24 januari Ons vertrek naar B.A. was pas gepland om 15 uur ( rond 17 u vlucht ) . Dus hebben we dan met enkele van onze Djoserploeg ( Martin, Glijn, Jasper en Niels ) de stad nog wat gaan verkennen. We hebben o.a. halt gehouden bij het gedenkmonument van de Falkland-oorlog. Het is al...

Dag 19 : Ushuaia : dag 2

23 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 25 Januari 2013

Woensdag 23 januari Het einde van de vakantie begint te naderen.  Vandaag staat de laatste attractie op de agenda .. Een boottocht op het gekende Beagglekanaal , een natuurlijke zeearm die de Atlantische oceaan met de Pacific verbindt.  Op de boot kregen we een goede uitleg over de o...

Dag 18 : Ushuaia : the end of the world

22 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 25 Januari 2013

Dinsdag 22 januari Vandaag staat er een wandeling in het Nationaal Park Tierra del Fuego ( Vuurland) op het programma. Om 9 uur kwam een busje ons halen . Het park zelf was maar op een half uurtje rijden . We hadden infeite al veel parken gezien maar toch was deze weer iets anders. Andere bome...

Dag 17 : Op weg naar Ushuaia

21 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 22 Januari 2013

Maandag 21 januari Vandaag was het vertrek naar Ushuaia gepland. Om 13 uur werden we opgehaald dus hadden we nog wat tijd om even in El Calafate rond te wandelen. We hebben dan maar de tijd genomen om enkele souvenierkes te kopen en langs een supermarkt om onze lunch in te slaan. Op de luchtha...

Dag 13 : Gletsjer Perito Moreno

17 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 20 Januari 2013

Donderdag 17 januari Om 6.30 uur al klaar wakker. Marlize bellen was dan ook onze eerste taak. Gelukkig was ze al terug wat gekalmeerd en kon ze de situatie relativeren. Een goed gesprek met oma en tante Inge had al veel geholpen.  Het had blijkbaar in België deftig gesneeuwd, echt e...

Dag 12 : Gletsjer Viedma

16 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 20 Januari 2013

Woensdag 16 januari Om half zeven op want ik had nog wat voorbereidingen te doen om ons roereitje met tomaat te bereiden. Samen met Loek zorgden we ervoor dat we rond zeven uur onze groep konden verrassen . Iedereen kon dit initiatief goed smaken en het was een welgekomen afwisseling. Rond ach...

Dag 11 : El Chaltén : Fitz Roy wandeling

15 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 20 Januari 2013

Dinsdag 15 januari. Rond zeven uur opgestaan , het ontbijt was terug vrij karig en zoet. Om acht uur werden we opgepikt ( toch een deel van onze groep want niet iedereen zag deze lange wandeling zitten of koos voor een ander traject ) met een busje die ons langs de oevers van de Rio de las Vue...

Dag 10 : El Chaltén

14 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 20 Januari 2013

Het ontbijt stelde weer echt niet veel voor. Ik vermoed dat het ontbijt in Argentina echt een verwaasloosbare maaltijd is. Ligt niet echt in onze cultuur, aanpassen dus maar! El Chaltén.... Een busreis van ong vier uur. Een afstand van om en bij 300 km. richting noord-westen, dicht bij ...

Dag 9 : El Calafate

13 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 17 Januari 2013

De weg naar het vliegveld van Bariloche is niet zo ver van het centrum, een klein halfuurtje rijden en we waren er. We kregen de tip van Annemieke om vliegtuigseats aan de rechterkant aan te vragen en aan het raam. Reden is heel simpel : we vliegen richting zuiden en dan heb je vanuit het vlie...

Dag 8 : Bariloche

12 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 17 Januari 2013

Gisterenavond nog Bariloche verkend en gegeten in een "Zwitsers" restaurant gekend voor zijn kaasfondue. Wij konden het dan ook niet laten om dit eens uit te proberen! Geslaagd !  Rond acht uur opgestaan. Lekker om eens wat langer te kunnen slapen. Een groot deel van onze ploeg ...

Dag 6 en 7 : Op weg naar Bariloche

11 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 12 Januari 2013

Donderdag 10 januari : vertrek naar Esquel . Een busreis van 680 km richting binnenland, richting Andes. Alvast opgestaan met een straalblauwe hemel en buiten ontbeten op een terrasje met zicht op de baai. Rond acht uur vertrokken we richting Esquel.  De rit was lang maar we werden wel ge...

Dag 4 en 5 : Puerto Madryn

08 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 10 Januari 2013

Veilig aangekomen in Puerto Madryn. Een bekende badplaats aan een enorme baai, Nieuwe Golf. Een baai die met de Atlantische Oceaan verbonden is ( kleine engte van 17 km ) maar de baai op zich is enorm met een maximale diepte van 150 meter! De busrit viel nog goed mee. Sil was wel vroeg wakker....

Dag 3 : B.A. en vertrek met nachtbus

07 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 09 Januari 2013

Eerste taak van de dag was het pakketje voor Melissa klaarmaken en afgeven aan het onthaal ! Oef, minstens 10 kg lichter! Na ontbijt gepakt en gezakt vertrokken rond 9 uur om een deel van B.A.  te bezoeken, samen met Marcella! Eerst naar het armere gedeelte, nl San Telmo, de bakermat van de tan...

Dag 2: Aankomst in B.A.

06 Januari 2013 | Argentina-Chili.2013 | Laatste Aanpassing 09 Januari 2013

We zijn veilig aangekomen in B.A. Tof om te zien hoe je landt infeite. Ons vliegtuig had nl een camera aan de staart en filmde zo onze landing. Ons vertrek ook trouwens maar dan was het pikdonker ;)  We hadden ook geluk met onze plaatsen. Niet dat we meer beenruimte hadden maar wel dat er...