Reisverhalen

Dag 17 : Havana en vertrek naar Amsterdam

22 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Betrekkelijk goed geslapen vannacht, nu dat we weer naar huis keren, begon ik hier net te wennen....We hadden om half negen afgesproken met de twee dames aan de ontbijttafel . Zoals verwacht was het ontbijt een van de betere van onze vakantie. door het latere uur was het ook niet te druk in de ontbi...

Dag 16 : Havana

21 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Om zeven uur al wakker, aangekleed en klaar voor ontbijt, we namen deze keer wel onze zwemkledij mee. Bedoeling was om na het ontbijt nog een duik te nemen in de zee. Aangekomen aan restaurant bleek deze pas om 07.45 u open te gaan. Het was nu ong 07.30 u. Dus besloten we dan om alvast te ...

Dag 15 : Havana

20 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Yep, het was weer van dat... om 7 uur moest normaal de ontbijtzaal open gaan.... quasi 20 minuten later was het eindelijk zover, gevolg : terug een vloed aan toeristen die het buffet bestormden, de keuze was eveneens aan de karige kant. Een ding was zeker, vandaag reden we terug naar Havana, naar on...

Dag 14 : Sancti Spiritus

19 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Om 7.30 aan de ontbijttafel, viel mee , terug in buffetvorm, dus iedereen kon zijn meug kiezen.Om 8.30 de bus in , dit om ong 300 meter te rijden.... tot aan plein van het dorpje . Maar niemand morde. De weg ernaar toe was trouwens zeer steil te noemen. Geen aanrader met koude of onopgewarmde benen....

Dag 13 : Topes de Collantes

18 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Deze keer was het ontbijt een pak beter dan gisteren, blijkbaar zijn er toch mensen gaan klagen of hadden ze meer grondstoffen dan gisteren. Maar als het goed is , moeten we het ook melden....Vandaag het binnenland in, het in de heuvels gelegen Topes de Collantes. Het beloofde vandaag de pittig...

Dag 12 : Trinidad

17 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Ergens rond 03.00 uur in de nacht hoorde ik onze belgische dames Marleen en Karin veilig thuis komen. Ze maakten niet veel lawaai, gewoon ik slaap vrij licht en hoorde hen hun deur van de kamer openen. Gelukkig kon ik snel terug mijn slaap verderzetten. Aan de ontbijttafel was het terug een trieste ...

Dag 11 : Trinidad

16 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Vandaag richting Trinidad, en ja, we vertrokken vanuit het hotel , na zo'n luie dag leuk om een nieuwe dag te beginnen. Trinidad lag ongeveer een 40 km verderop, dit op een licht heuvelachtig parcours. Ik stopte regelmatig om onze reisgenoten te fotograferen. Leuk aandenken voor thuis, denk ik maar....

Dag 10 : Guajimico

15 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Ondanks dat het gisteren vrij laat was, ging het opstaan zonder al te veel problemen. Silvia was al wat aan de betere hand maar durfde nog niet echt dooreten aan het ontbijtbuffet.Om 9.30 u hadden we afspraak aan de bar om een begeleide wandeling te maken ( gids was dezelfde die gisteren salsal...

Dag 9 : Guajimico

14 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Oei, geen al te goede nacht voor Silvia. Ze had de ganse nacht al last van haar maag, ze had moeten overgeven, buikloop ( "platte kaka" in de volksmond  ) . Toch ging ze mee om de zonsopgang in zee te volgen.We kwamen er als eerst aan en kregen nu een goed zicht op de mooie baai ( gisteren was ...

Dag 8 : Playa Larga

13 November 2015 | Cuba, daar waar de tijd plots eens stil stond ! | Cuba | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 0 Reacties

Oef, blijkbaar hebben ze iets aan de vervelende honden gedaan. Geen honden gehoord vannacht, gelukkig maar.De vervelende ontbijtsituatie van gisteren werd terug herhaald. Toch vreemd dat die Cubanen daar echt niet van wakker liggen, er is dus nog een lange weg te gaan...Om 9 uur verzamelen met bagag...