Reisverhaal «Dag 1 : Vertrek»

Rondreis Thailand-Laos-Cambodja-Singapore | Singapore | 0 Reacties 07 November 2014 - Laatste Aanpassing 18 November 2014

Vertrek naar Singapore, startpunt van onze 21 daagse rondreis Laos-Thailand.

Op aanraden van Silvia wilden we vooraf weinig slapen. Dit om sneller in het ritme te komen , nl zes uur verschil ( vroeger ) inhalen.

Dus tot 01.00 uur après badmintonnen, de opgenomen aflevering van "De slimste mens" zien , om zo rond 02.15 uur toch even naar bed te gaan. Om 05.15 ging de wekker, auw dat deed pijn. Maar we hadden een goed vooruitzicht .... Marlize bracht ons naar het station van Boechout , daar namen we de trein van 06.28 om in Antwerpen Centraal de Thalys te nemen richting Schiphol. Alles liep vlot en rond 08.00 uur kwamen we aan . Ook de aanmelding aan de balie verliep vlot wat ons toeliet om rustig nog te genieten van een kopje Europese koffie.

Omstreeks 10.30 zaten we op onze plek in het vliegtuig. Klaar voor een vlucht van ongeveer 12 uur..... Een mens moet wat over hebben voor een hopelijk mooie reis, niet ?

Het voorstel van Sil was ons blijkbaar niet goed bevallen... Ondanks de weinige slaap, konden we beiden amper de slaap vatten op het vliegtuig. Op de tanden bijten dus want onze aankomst in Singapore was +~ 06.00 uur lokale tijd ( 23.00 uur in België) .

Rond 9.30 uur namen we onze vervolgvlucht , dit naar Chiang Mai . Ons vertrekpunt in Thailand.

Ondertussen hadden we al enkele "vermoedelijke" medereizigers opgemerkt maar de echte kennismaking gebeurde in de aankomsthall van Chiang Mai Airport. En onze vermoedens klopten, deze keer waren we niet de enige belgen. We waren zelfs vrij talrijk, met zevenen ! Echt een uitzondering voor onze ervaring met Djoser of wordt deze reisorganisator bekender in ons landje.... Maar for the record, nationaliteiten is niet zo belangrijk. We hopen enkel dat het een leuke groep is ....

Op de airport stond onze reisbegeleidster Monique ons op te wachten. Onze eerste opdracht was alvast pinnen , nl thaise baht ( 100 = +~ 2,50 euro ) .

Op naar ons hotel , niet echt high class maar wel proper . Even opfrissen en dan naar het centrum om de stad wat te verkennen. Gaan slapen leek ons geen goed idee, ook al waren we hieraan toe . Dus op de tanden bijten maar.

We werden onmiddellijk geconfronteerd met de tropische temperaturen. Ons opfrismoment was van korte duur ...

De stad was niet echt wauw maar toch een bekende herinnering van onze vorige reis naar Vietnam, vele kleine winkeltjes met elk hun specialiteit, vele kleine eetkraampjes en genoeg pinautomaten.

En tempels .... Iets wat we veel zouden tegenkomen maar hier was er bijna aan elke hoek wel een of andere tempel. De ene wat rijker aangekleed dan de andere .

Tijd voor een terraske en een kleine snack. Niet te lang zitten want de vermoeidheid viel des te meer op tijdens onze zitpauze.

Nog wat verder gewandeld en toch nog een mooi tempelcomplex bezocht om nadien de terugtocht met een tuk-tuk te doen naar ons hotel.

Om 17 uur hadden we afspraak met Monique en de rest van onze groep, dit om de praktische zaken van onze reis te overlopen.

Nadien richting restaurant in de stad. Lekker , niet pikant ;) maar wel wat weinig , bij ons in de chinees krijg je meer ... Ok de prijs was ook navenant, amper vier euro pp ( drank inbegrepen ) .

Nadien konden we vrij beslissen wat we zouden doen. Ons restaurant was dichtbij een avondmarkt. Een bezoekje brengen was toch een aanrader maar we hebben eerder beperkt in tijd .. We waren doodop ....

Omstreeks 21.00 uur op onze kamer, een douche en onder de lakens. Slapen ..... Yes!