Reisverhaal «Dag 23 : laatste dag : Singapore »

Rondreis Thailand-Laos-Cambodja-Singapore | Singapore | 0 Reacties 12 December 2014 - Laatste Aanpassing 15 December 2014

Dag 23 : laatste dag in Singapore en op naar huis...

Lekker geslapen in ons luxueuse kamer met werelds uitzicht. Nog extra opgestaan bij ochtendgloren om nog enkele kiekjes te nemen van een ontwakende stad.

Rond negen uur opgestaan om ons klaar te maken voor onze laatste vakantiedag. Gelukkig konden we onze zware rugzakken gratis achterlaten in het hotel. Zo konden we wat makkelijker onze dag doorbrengen want de dag voordien waren we maar al te blij dat we om drie uur konden inchecken . Niet enkel om te genieten van ons hotel maar ook dat we verlost waren van de rugzakken....

We waren net te laat om nog een busritje te nemen ( eindtijd was 10.25 uur) , dan maar te voet richting Chinatown.

De weg ernaar was best wel leuk, eerst langs de talrijke wolkenkrabbers, de rivier gevolgd langs de kaaien bekend voor de talrijke restaurants en terraskes, ook een gezond ontbijt genomen op een bankje met zicht op dit alles.

Een lekkere tas koffie in Starbuck's mocht niet ontbreken. Nadien op zoek naar een toilet was ook een belevenis, we moesten enkele gebouwen verder door wandelen, de vijfde verdieping nemen waar inderdaad een toilet te vinden was, gelegen op een terras vol groene beplanting en met mooi zicht op een deel van de stad.

Tegen de middag bereikten we uiteindelijk Chinatown. Honderden winkeltjes en veel bedrijvigheid , hier konden we wel wat souveniers/cadeautjes vinden. Typisch iets wat we voor het laatste houden...

Maar niet enkel winkeltjes, ook een zeer mooie boedhistische tempel midden in Chinatown, een compleet andere indeling/ aankleding dan de tempels die op de andere dagen van onze reis gezien hadden. Zeker een stop waard als je in de buurt bent ...

We hebben daar gerust wat rondgelopen, klein is dit deel van de stad niet. Trouwens het was een zonnige dag, compleet anders dan gisteren . Ideaal als afsluiter.

Op een terraske van een glaasje wijn genoten, deze keer maar 4 dollar per glas .....

We wilden nog een boottochtje maken , dus terug richting Marina Bay. . Aangekomen wilden we een tochtje maken gecombineerd met het afgezet worden aan ons hotel. Eerst was dit geen probleem voor de dame aan het loket maar toen we aan boord gingen zei de schipper dat dit niet kon, enkel na het betalen van een extra ticket. Dit zinde ons niet en kregen we ons ticket terugbetaald. We opteerden dan maar om eerst in Robertson Quay, bekend voor zijn talrijke restaurants, op zoek te gaan naar een eetgelegenheid om nadien een watertaxi te nemen richting Marina Bay Sands Hotel. Na wat kuieren hadden we iets gevonden naar onze zin maar het was amper 17 uur, net te vroeg om al te gaan eten. Dan maar een terraske gedaan, deze keer bij een brouwerij, midden centrum . Daar moest ik toch de locale specialiteit eens proeven, niet ? En het bestelde bierke beviel me wel, wat zurig en troebel maar smaakvol. Toch blijft Duvel mijn ultiem bier....

Rond zes uur zakten we af naar ons gekozen restaurant, terug een met locale keuken.

We namen als voorgerecht een mix van rauwe en gefrituurde filohapjes, als hoofdschotel namen we een bord groenten, een bord St-Jacobsvruchten en een bord steamy rice ( afsluiten in schoonheid ...) . Allemaal lekker en meer als voldoende.

Het was al donker toen we vertrokken richting watertaxi. Ideaal qua sfeer . Alle gebouwen rond het water alsook de boten waren verlicht. Toch bizar om in temperaturen van 25 graden geconfronteerd te worden met verlichte kerstbomen....

Het was nog even wachten op de taxi want het was vrij druk. Eenmaal op de boot konden we nogmaals genieten van deze verlichte stad. Het gaf toch een magisch gevoel als je hier langs flaneert.

Na een half uurtje varen kwamen we aan ons hotel. We hadden nog genoeg tijd om de metro te nemen richting airport. Iets dat we hier nog niet genomen hadden.

Onder het immense shopping center van Marina Bay was er een halte. Snel ticketten gekocht (5 dollar voor ons twee) om vervolgens de metro te nemen. We moesten enkele keren overstappen maar het was vrij simpel om uit het uitgebreid netwerk je weg te vinden. We moesten nog wel richting terminal twee gaan. Daar waren we detijds aangekomen en daar waren ook onze koffers opgeslagen.

Na het afhalen van de koffers was het tijd om ons om te kleden ( warmere kledij) . We moesten ons nog wat reppen want onze vlucht naar Amsterdam vertrok in terminal drie. Om daar te geraken moesten we nog een skytrain nemen . Aangekomen hadden we nog net geen twee uur meer over om in te checken. De rij was vrij lang maar het ging vlot vooruit, na een half uurtje aanschuiven konden we al richting douane. Ook hier was het vrij druk maar gelukkig ging er net voor ons een extra lijn open. Wij mochten onmiddellijk daar aanschuiven . Yes. Dus goed op tijd om te boarden.

Blijkbaar waren we er nog voor Werner en Sofie, deze kwamen wat later toe, even wat bijgepraat over onze tweedaagse, toen was het tijd om te boarden. De vlucht was op tijd, 23.55 uur. Tijd om dertien uur te gaan vliegen naar het koude Amsterdam. Onze aziatisch avontuur 2014 zit erop. Het is mooi geweest. We hebben genoten van de cultuur, natuur en de bevolking. Een om in te kaderen,....