Reisverhalen «Dubai - Oman - Abu Dhabi»

Van Al Ain naar Abu Dhabi

30 Juni 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Verenigde Arabische Emiraten | Laatste Aanpassing 30 Juni 2016 | 0 Reacties

Bij vertrek uit het hotel hebben we het rustig aan gedaan, eerst nog even zwemmen tot de receptie een beetje lastig begon te doen dat we nog steeds niet vertrokken waren en gebruikt maakten van de faciliteiten :). Aangezien we de dag daarvoor nogal laat waren aangekomen wilden we toch een beetje ren...

Van Muscat naar Al Ain

29 Juni 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Verenigde Arabische Emiraten | Laatste Aanpassing 30 Juni 2016 | 0 Reacties

Tijd om Oman achter ons te laten en stilletjes aan richting thuis te gaan. Niet zonder een nachtje tussenstop in Al Ain, een oasestad in de Verenigde Emiraten. Op die manier was de rit niet té lang. De grensovergang gebeurde deze keer zonder enig probleem. Om het toch een beetje spannend te houden, ...

Muscat

28 Mei 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Oman | Laatste Aanpassing 29 Juni 2016 | 0 Reacties

Vanuit onze kamer zagen we op een grote moskee, die 's avonds mooi verlicht is in alle kleuren. We gingen ervan dat dat de bekende Sultan Qaboos moskee zou zijn. Dankzij het oriëntatiegevoel van Peter zijn we daar heel vlot geraakt, maar al snel bleek het een andere moskee te zijn, de Al Ameed Moske...

Naar Muscat

28 Mei 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Oman | Laatste Aanpassing 28 Mei 2016 | 0 Reacties

Na het vertrek uit de woestijn, zijn we aan een lange autorit begonnen naar Muscat. Eerst naar Sur, een kuststadje. We zijn er enkel tot aan de bootwerven geweest, maar het leek ons wel een aangenaam stadje om te verblijven. Daarna was het naar een van de bekendste toeristische attracties van Oman, ...

Wahiba Sands

25 Mei 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Oman | Laatste Aanpassing 27 Mei 2016 | 0 Reacties

Tijd voor het spannendste deel van de reis, de rit door de woestijn! Omdat dat voor ons compleet onbekend terrein is, was het toch even afwachten of dat ging meevallen. Voor het vertrek moesten we in het laatste dorpje eerst bij een benzinestation de lucht uit de banden laten tot 18 bar (de benzine ...

Jebel Shams

25 Mei 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Oman | Laatste Aanpassing 25 Mei 2016 | 0 Reacties

De volgende dag zijn we Jebel Shams opgereden, een andere berg die mooie zichten geeft op de canyon. Eén ding hebben we geleerd die dag: afstanden op wegwijzers mag je niet geloven. We hadden nog zeker meer dan een halve tank benzine, dus 40km naar boven rijden, mag geen probleem zijn. Onderweg zage...

Jebel Al Ahkbar, the green mountain

01 April 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Oman | Laatste Aanpassing 25 Mei 2016 | 0 Reacties

In principe is het blijkbaar niet mogelijk om bij Nizwa hotel and apartments een ontbijt te nemen, maar wel op vraag, en zeker bij groepen. We konden gelukkig ook ter plaatse ontbijten, ondanks het feit dat we niet in groep reizen. Het ontbijt was niet heel uitgebreid, maar van alles wel voldoende. ...

Vertrek naar Oman

31 Maart 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Oman | Laatste Aanpassing 27 Mei 2016 | 0 Reacties

Eindelijk is het tijd om naar Oman te vertrekken, een mysterieus land dat veel mensen moeilijk op een kaart kunnen situeren. We staan op tijd op om op de luchthaven onze huurauto op te halen. Dat zou vlot kunnen gaan, maar viel dat tegen. Enkele weken voor vertrek hadden we besloten om de auto een d...

Dubai

29 Maart 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Verenigde Arabische Emiraten | Laatste Aanpassing 26 April 2016 | 0 Reacties

Door de aanslagen in Brussel, was onze vlucht van Zaventem naar Düsseldorf verplaatst. Voor ons geen probleem aangezien dit niet zo veel verder rijden is. Bovendien zijn we al 2x van daaruit naar Azië vertrokken. De sfeer op het vliegtuig was op zijn minst 'vreemd' te noemen, normaal gezien zit het ...

Op naar de zon!

28 Maart 2016 | Dubai - Oman - Abu Dhabi | Verenigde Arabische Emiraten | Laatste Aanpassing 27 Mei 2016 | 0 Reacties

Eenmaal je de stap gezet hebt naar verre reizen met kinderen is het moeilijk om dat ook weer los te laten. Elke keer als we terug zijn, zijn we blij om even terug thuis te zijn en het gewone leven terug op te nemen, maar tegelijkertijd beginnen we weer na te denken over een volgende trip :). Hoe we ...