Sanur

10 Augustus 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

Sanur ligt in het drukste deel van Bali, het zuiden. We hebben bewust niet gekozen voor Kuta, omdat dat vooral bekend is voor zijn bruisende nachtleven à la Ibiza en zo. We checken in in ons laatste hotel, maar van zodra we de kamer zien zijn we nogal teleurgesteld. We zijn de voorbije weken echt ve...

Terug naar Bali

Lombok zit er spijtig genoeg op. We hebben echt genoten van het eiland! Een overweldigende natuur, die nog ontdekt moet worden door het toerisme soms. Dat maakt het er vaak rustiger dan in Bali. We hebben er juist het einde van de ramadan beleefd. Dat gaat gepaard met het veelvuldig gebruik van de l...

Gili eilanden

07 Augustus 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

Vandaag stonden de Gili eilanden op het programma. 3 idyllische eilanden voor de kust van Lombok. Verder in het zuiden zijn er ook nog een aantal te vinden, maar we hadden geen zin meer in een lange autorit, dus dat zal voor een volgende keer zijn :). Nu 2 minuten in de auto en dan de boot op voor e...

Lombok - noorden

Vandaag zijn we naar het noorden geweest. Na gisteren hadden we hoge verwachtingen, maar eerlijk gezegd heeft de chauffeur ( dezelfde) ons vandaag wat in de steek gelaten. We vroegen duidelijk om geen ochtendmarkt te doen. Wat was onze eerste stop? De markt, omdat hij zelf nog een potske nodig had. ...

Lombok - zuiden

05 Augustus 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

Lombok is helemaal anders dan Bali. Hier geen offertjes meer, geen tempels, geen wierook. Hier is de meerderheid moslim. Deze week loopt de ramadan juist af, dus overdag eten ze niet, pas als het donker wordt. Gelukkig moeten de toeristen niet volgen! Gisteren zijn we naar de zuidkust gereden waar z...

Naar Lombok

04 Augustus 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

Het enige waarbij ik deze vakantie tegen op keek was vandaag de boottocht naar Lombok. Dat gebeurt met speedboot en ik had al verhalen gelezen over mensen die kotsmisselijk werden. Ik kon me er niet veel bij voorstellen, maar na vandaag wel dus. Stipt vertrekken de boten niet, ongeveer een half uur ...

Op ontdekking langs de oostkust

Na een dagje rust aan het zwembad, zijn we gisteren opnieuw een tocht met chauffeur gaan doen. Eerste halte het dorpje Tenganan, dat nog heel traditioneel leeft. We hadden geluk want er was juist een ceremonie bezig. Dat wil zeggen dat het hele dorp van 's morgens vroeg in de weer is met de bereidin...

Naar Candidasa

01 Augustus 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

Tijd om Lovina achter ons te laten en richting oostkust te trekken. In plaats van de chauffeur die we gevraagd hadden kregen we er eentje die bijna geen Engels verstond, moeilijk als je er een dag mee in de auto moet zitten. Wel heel sympathiek en van goede wil. Iets voorbij Singaraja zijn we even g...

Menjaganeiland

Het is ondertussen al 2 dagen geleden, maar we zijn dus gaan snorkelen aan Menjaganeiland. Een echt avontuur voor ons! 's Morgens werden we netjes op tijd opgehaald en naar het duikcentrum gebracht dat de excursie voor ons organiseerde, Spice Dive. Daar mochten we meteen onze zwemvliezen passen en e...

Lovina

30 Juli 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

We zijn blij om te horen dat jullie ons volgen tijdens onze reis. We lezen dat het in de Kempen ook tropisch warm is, maar ik durf er voor wedden dat het hier minder plakkerig is dan daar. De temperaturen zijn hier altijd heel aangenaam, warm maar zonder dat je steeds zweet. Hier moet je niet nadenk...

Naar Lovina

28 Juli 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

Vanmorgen om 8u vertrokken vanuit Ubud naar de noordkust, Lovina. Mister Wayan himself heeft ons naar de andere kant van het eiland gebracht. We hebben echt genoten van ons verblijf in Ubud, maar nu is het weer tijd voor iets anders. Onderweg zijn we enkele keren gestopt. De eerste stop waren de rij...

Ubud (deel 3)

27 Juli 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

Om ons verblijf hier af te sluiten, hebben we vandaag de Campuhan Ridge walk gedaan, een mooie wandeling vanuit Ubud naar enkele naburige dorpjes. Onderweg veel mooie vergezichten, rijstvelden, ... We worden het allemaal gewoon. Ubud maakte eerst een heel drukke indruk met al die motors, auto's, toe...

Ubud (deel 2)

Gisteren hebben we de downhill fietstocht gedaan vanuit de Kintamani regio. Om 8u30 werden we stipt opgehaald door 2 jongens van Bintang bicycletours, en gingen we enkele meters verder nog een Australisch gezin ophalen. Eerst een autorit vanuit Ubud de heuvels in, onderweg maakten we een koffiestop ...

Een eerste indruk

25 Juli 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 14 Augustus 2013

2de keer, goeie keer! Daarstraks een heel verslag getypt, niet kunnen opslaan wegens serverproblemen. De vluchten hiernaar toe waren alvast geen probleem: dankzij hun eigen schermpje met Tv, film en computerspelletjes hebben Tuur en Daan zich geen moment verveeld, en lekker eten bovendien. Rond 18u ...

Planning

13 Juli 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 13 Juli 2013

Om jullie een idee te geven van waar we wanneer zitten: 22/07: 11u50 Vlucht met Etihad vanuit Düsseldorf naar Abu Dhabi, van daar om 2u ('s nachts) naar Kualu Lumpur. Om 15u20 hebben we daar een vlucht naar Denpasar (aankomst 18u20). We hebben al geregeld dat de eigenaar van ons eerste verblijf ons ...

Nog een maand!

21 Juni 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 21 Juni 2013

Nog een maand en dan is het zover! Onze reis krijgt ondertussen meer en meer vorm. De overtocht van Bali naar Lombok is geboekt met de fast boot. Dat was niet zo eenvoudig dan ik dacht. De maatschappijen die ik in gedachte had, waren ofwel te duur ofwel volzet omwille van de ramadanpiek. Via een of ...

En ondertussen ...

23 Maart 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 07 Mei 2013

En ondertussen ligt alles een beetje stil, en tellen we af naar juli. De reisgidsen liggen altijd wel in de buurt en regelmatig wordt er wel eens in gebladerd of wat gelezen. Omdat het nu in april al zo slecht weer en koud is geweest, ben ik al vaak op internet op zoek gegaan naar foto's van onze be...

Tickets

1 sept 2012: Yes, de vliegtuigtickets zijn gekocht! Na maanden lezen, routes uitstippelen, prijzen vergelijken, ..., wordt het allemaal wat concreter. We zijn volgend jaar echt naar Bali en Lombok! Uiteindelijk hebben we bij Etihad geboekt. Ze blijken een goede reputatie te hebben, en vertrekken van...

Go with the flow

23 Maart 2013 | Indonesië | Indonesië | Laatste Aanpassing 07 Mei 2013

Ondertussen zijn wel al enkele weken de prijzen in de gaten aan het houden van de vliegtuigtickets. Tot 30 juni 2012 zag het er goed uit, maar bij vertrek vanaf 1 juli schieten de prijzen de hoogte in, tot bijna het dubbele voor juist hetzelfde ticket. Dat is heel frustrerend als je het toch wat low...

10 jaar getrouwd!

2013 = 10 jaar getrouwd! Wat vliegt de tijd... .  Zoals de meesten onder jullie wel weten zijn we in 2003 niet getrouwd met een groot feest en chique kleding omdat we toen al volop met onze bouwplannen bezig waren. Ondertussen zijn we 9 jaar verder, de bouw is af, de tuin min of meer aangelegd,...