Reisverhaal «Singapore»

Maleisië | Singapore | 0 Reacties 10 Augustus 2015 - Laatste Aanpassing 11 Augustus 2015

Hoog tijd voor een update! Ondertussen zitten we op het paradijselijke eiland Tioman. Gisteren zijn we uit Singapore vertrokken. Bij aankomst in Singapore hadden we voor de eerste keer een echt waawgevoel. Het heeft een geweldig mooie skyline, zeker 's avonds maakt dat indruk. Na onze aankomst hebben we meteen gebruik gemaakt van de gratis tickets voor een boottocht om zo een eerste kennismaking te hebben. Hierbij valt de boottocht in Melaka echt in het niets.

De volgende dag hebben we een deel van onze bagage achtergelaten in het Novotel en zijn we met de rugzak voor 1 nacht naar het Marina Bay Sands gewandeld. Ineens het koloniale deel en een deel van het financial district gezien. We kregen een kamer op de 38e verdieping met zicht op de Gardens by the bay en de zee. Heel mooie kamer. Maar iemand met hoogtevrees moet toch even slikken. Aangezien we geboekt hadden voor het zwembad, zijn we daar ook onmiddellijk naar toe gegaan. Dat voldeed volledig aan onze verwachting, buitengewoon mooi uitzicht op de baai. Tuur had het even moeilijk met de hoogte, maar met een kleine peptalk was dat opgelost.

De namiddag was even een dipje want toen we in het metrostation Little India buitenkwamen goot het pijpenstelen. We konden er echt niet door gaan, dus terug onder de grond en naar een van de vele shoppingcentra getrokken om iets te eten. Daarna was het over, en zijn we even over Orchardstreet gegaan met het ene shoppingmall naast het andere. En nee ik heb (nog) niks gekocht ( momenteel moeten we dat nog te lang mee sleuren). Terug naar het zwembad voor een avondzwemmeke. Trouwens nog vergeten te vermelden dat het water ijskoud is op de 57ste verdieping.

Om 20u vanuit het zwembad kunnen genieten van het dagelijkse vuurwerk van het hotel in de baai.

Volgende dag : Chinatown en little India. 2 pittoreske wijken waar we enkele tempels bezocht hebben en gegoten van de sfeer.

Zondag was het nationale feestdag in Singapore, dat betekent gratis openbaar vervoer voor iedereen. Er is zoveel te zien dat we voor de laatste dag hebben moeten kiezen wat we nog wilden zien. We hebben gekozen voor Bukit Timah nature reserve, een van de laatste stukken natuur in de stad. Uiteindelijk bleek dat we in een park zaten met betonnen weggetjes, lichtjes een tegenvaller. Daarna snel iets gegeten want we moesten op tijd een plaats zoeken in de massa voor het vuurwerk van de nationale dag. We kregen er een luchtshow bovenop met f16 vliegtuigen , helikopters enzo. Vooral de sfeer was geweldig. Singaporezen hebben een sterk nationaal gevoel, ze kunnen alle liedjes meezingen.

Korte nacht daarna: om 6u30 werden aan de bus verwacht naar Tangung Gemok waar we de Ferry naar Tioman hebben genomen. De busrit was op zijn minst bumpy te noemen. Heel snel, veel bochten en op en neer. Voor ons waren mensen aan het overgeven en ook Tuur moest er aan geloven de laatste kilometers. Bij aankomst leek de boot een drijvende doodskist te zijn ( vooral met de ervaring van Lombok in gedachten), maar dat bleek nogal mee te vallen. De zee was redelijk rustig. Hoewel Tuur en ik het laatste kwartier toch weer misselijk waren.