Reisverhalen

Tsingy

12 Juli 2014 | My First Trip... | Madagascar | Laatste Aanpassing 14 Juli 2014 | 1 Reacties

Luxe ontbijt genoten in het restaurant “the Mad Zebu”. Brood, boter en confituur zijn reeds iets uit onze wildste dromen geworden. Kort na het ontbijt vertrekken voor een cross-parcours van 120 km. Stof fretten met de airco op vollenbak (de ramen open)! Dwars door de brousse.5 uur later aangekomen t...

Reisverhaal Kris Hansen - deel 2

10 Juli 2014 | My First Trip... | Madagascar | Laatste Aanpassing 17 Juli 2014 | 0 Reacties

Donderdag 10 juli – Uur? Veels te vroeg! Ontbijt in een lokale ‘diner’….De ingrediënten lijken allemaal vers te zijn.Gaande van kleine visjes en garnalen tot ingewanden van Zebu?Ik weet niet wat de collega’s besteld hebben, maar het smaakt.Ook de koffie van madame is best te pruimen.Misschien...

Doordeweekse Afrikaanse werkweek

08 Juli 2014 | My First Trip... | Madagascar | Laatste Aanpassing 14 Juli 2014 | 0 Reacties

Daar we de eerste dag al hadden opgemerkt dat ze het niet zo nauw nemen met hun uurrooster kwamen we de dagen erop 20 min later toe op de werf en nog steeds kwamen we als eerste toe.Direct aangevallen op ons werk en na een uurtje of 2 terug stilgevallen. Geen tegels meer voor de vloerders, geen balk...

Werfbezoek Kris Hansen - Eerste dagen

Dinsdag 8 juli, na een lange dag van reizen (op weg van 5 uur s’morgens) land het vliegtuig van Air France rond 23.00 uur in Antananarivo. Na een korte wandeling over de tarmac kom ik aan in de aankomsthal. Hoewel er slechts 1 vliegtuig landt duurde het nog anderhalf uur alvorens mijn koffer opduikt...

Au chantier

08 Juli 2014 | My First Trip... | Madagascar | Laatste Aanpassing 12 Juli 2014 | 0 Reacties

Na de eerste nacht in hotel Karibo opnieuw een ervaring rijker: slapen onder een hemel van gekko’s in zwoele wintertemperaturen.’s Morgens een authentiek Malagasisch ontbijt, klaargemaakt door de lokale Piet Huystentruyt in een pannetje op de grond langs de ‘weg’. Als drank hadden we de keuze tussen...

Parijs (Morondava) – Dakar (Belo)

07 Juli 2014 | My First Trip... | Madagascar | Laatste Aanpassing 12 Juli 2014 | 0 Reacties

Na een goeie nachtrust, terug klaar om te vertrekken richting Belo. Eerste tussenstop: bezoek aan kantoor Louvain Cooperation waar we 2 MTB’s overhandigd kregen en bovenop de porte-de-bagage bonden. Tussentijds een bezoekje brengen aan een plaatselijk schooltje nadat we de toestemming en een kleine ...

Al driftend geland in Morondava

op een luchthaven, iets uit de boekskes van Kuifje.Een radar waarvan juist nog het geraamte rechtstaat en een bananenplant voor de deur.Opgewacht door iemand van Louvain Cooperation om ons verder naar ons hotel te brengen. Onze bagage bovenop de jeep (een Toyota Landcruiser) met een gesmolten dashbo...

3 uur later!

06 Juli 2014 | My First Trip... | Madagascar | Laatste Aanpassing 06 Juli 2014 | 1 Reacties

Drie uur later...Boenk Boenk op de deur! Shit, Jurgen heeft het uur vergeten te verzetten naar lokale tijd. Zonder zich te wassen, of een tandenborstel in de mond te hebben gebracht is het vlug wegwezen om onze vlucht te halen. De ogen gaan open ! We springen in ons busje en al snel zien we de werke...

Arrival Madagascar!

Eenmaal aangekomen in Madagascar:Eén enkel vliegtuig met 400 personen; We dachten: het zal waarschijnlijk wel vlug gaan.Natuurlijk moesten we nog kennis maken met de wel zeer gestructureerde douane van Madagascar. Eén enkele persoon om je internationale paspoort te bekijken, een tweede persoon om he...

Gepakt en gezakt!

05 Juli 2014 | My First Trip... | Madagascar | Laatste Aanpassing 06 Juli 2014 | 1 Reacties

Aangekomen in BXL zuid!Nog eventjes genieten van een fokietje met een malaria tabletje. Zoals op Sharepoint aangekondigd zou men ons komen uitwuiven. Het was hartverwarmend dat zoveel collega's op hun vrije dag zo vroeg wilden opstaan om ons het beste te wensen op onze expeditie naar het verre Madag...