Reisverhaal «Sydney»

Een jaar van huis | Australië | 1 Reacties 30 April 2015 - Laatste Aanpassing 15 Augustus 2015

30 april 2015

De gevolgen van de aardbeving die Nepal trof zijn verschrikkelijk. Gelukkig zijn de Nepalezen wie we leerden kennen en hun familie ongedeerd zijn. Naast zoveel menselijk leed is ook de culturele schade niet te overzien. We zijn er niet goed van ...

Ondertussen zijn we aangekomen in Australië. Als volleerde reizigers stappen we tegenwoordig de luchthaven binnen en het vliegtuig op. Maar landen in een onweer gebeurde toch met een heel klein hartje. Het was de voorbije weken hondenweer in Sydney, het natste weer in wel 50 jaar. Deze uitzonderlijke gebeurtenis werd dus met een lichtspektakel afgesloten tijdens onze landing, wij kregen enkele dagen heerlijk zonnig weer om deze wereldstad te bezoeken.

Een citytrip binnen onze lange reis was ideaal om af te kicken van de natuurpracht van Nieuw Zeeland en goesting te krijgen in The Red Centre en The Territory. Sydney bezorgde ons kippenvelmomenten. Het wereldberoemde Operagebouw, de Harbour Bridge, de Skyline en de verplaatsingen met de ferry zijn uniek. Ons huisje huurden we via Airbnb en lag in het rustige Dulwich Hill, met de lightrail 20 minuten van het centrum. De ruimte en zachte matras deden deugd na het mobilhomeleven. Phil en Kym bleken een leuke gastheer en -vrouw. Lisse en Jolente mochten in hun kasten rommelen, leuke boeken lezen, verkleedkleren zoeken en oorbellen met pareltjes maken, ze voelden zich hier vlug thuis ... maar waar niet.

We namen de tijd om Sydney te bezoeken, bekeken de skyline langs alle kanten en vanop de hoge pylonen van de bekende Harbour Bridge, liepen door de jungle van steen en beton, snoven de sfeer op, namen de mooie ferryrit naar Manly, speelden en zwommen bij de hippe surfbeaches, wandelden door het groen en langs de kust in Hydepark en de Botanical garden, Tineke ging naar de Yogales en we gingen op zoek naar Aboriginal en Europese kunst in het Art Gallery NSW en The Museum of Contemporary Art. We zijn onder de indruk van deze knappe stad en keken om af te sluiten naar Finding Nemo, de film waar we al zoveel in herkennen, vanaf nu ook de stad van tandarts Sherman.

De Australiërs doen graag een babbeltje en telkens horen we hetzelfde over onze reisplannen in The NT : Waaw, you gonna love it mate !

Herman

 

 

 

 

Fotoalbums van locatie «Dulwich Hill, Sydney - Australie»

Allemaal beestjes (33)

29 April 2015 | Een jaar van huis | Australië | Laatste Aanpassing 29 April 2015

  • Magnetische termietenheuvel in Lichfield National
  • Brutus, de saltie, op de camping in Coorooboree.
  • Eén van de vele ibissen in Sydney.
  • Een salamander in Ormiston Gorge.

Op citytrip in Sydney (38)

29 April 2015 | Een jaar van huis | Australië | Laatste Aanpassing 29 April 2015

  • Op de constructie van de Harbour Bridge.
  • Met Emirates vliegen we van Christchurch naar Sydn
  • In het Hyde park aan de kathedraal.
  • Vreemde vogels in het park.

 

Plaats een Reactie

Van Damme Jan Nu ben je echte wereldburgers, maar met een beetje geluk. Want de beelden zijn triest in het Nepal gebied. Grts Vaken Geplaatst op 01 Mei 2015

 

      
This site is only viewable in landscape mode !
Session Tracking