conclusie

21 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Thailand is een land waar het reizen best gemakkelijk gaat, met vriendelijke, behulpzame en lieve mensen die op hun manier altijd wel willen helpen... Het is zeker een aanrader om Azië binnen te stappen       Kortom, ik hou heel mooie herinneringen over aan deze boeiende reis in ...

Terug naar huis

20 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Vandaag zit het er dan echt op..  We kunnen nog even van het heerlijke eten genieten, laten ons nog sandaaltjes maken en snuisteren nog wat rond op de marktjes... Laat op de avond nemen we een taxi om ons naar de nieuwe luchthaven te brengen.......

terug naar het vastenland

18 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

In de voormiddag pakken we onze spullen terug bijeen en spenderen we nog de laatste uurtjes in de hangmat. Onze vaste ananas- en kokosnootleverancier van het strand komt nog een laatste stukje lekkernij brengen en dan moeten we de boot terugnemen naar Surat Thani om van daar uit de bus naar Bangkok ...

snorkelen

17 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Voor vandaag hebben we een dagje snorkelen geboekt. Iets voor 07.00u zitten we al op de bus richting pier waar we een licht ontbijtje aangeboden krijgen. In een goed gevulde catamaran vertrekken we daarna richting Ko Tao. In de voormiddag kunnen we een aantal uurtjes snorkelen in een heel mooi...

in en op het water

16 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Om 05.30u steek ik even mijn kopje buiten in de hoop iets van de zonsopgang te zien. De lucht kleurt wel mooi oranje, maar de zon zie ik echter niet... Dus ik leg me lekker terug op mijn matrasje.. We bezoeken nog de rotsformaties van grandfather en grandmotherrocks. Hier krijg ik ineens KingKong in...

rondje eiland

15 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Na heel wat getwijfel wordt er toch beslist om opnieuw een brommer te huren. Ik zit achterop en laat het rijden aan Nathalie over. Ik rij zelf liever in de rustige bergen in plaats van de drukke straten, en links he. Tegen de avond hebben wij het hele eiland rondgereden en halen we nog net de zonson...

Chaweng

14 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Zand, zon, blauwe lucht, palmbomen.. zo wakker worden beurt me helemaal op.. Heerlijk om op blote voeten op het warme zand te lopen.. relaxen op en top... Vandaag staat een dagje Chaweng op het programma. Daar zou het strand nog veel mooier zijn.. Nuja, vooral toeristischer en drukker met veel verko...

Surat Thani

13 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Het rechtzitten tijdens de nacht viel nog mee, maar de oordoppen zaten ver in mijn bagagge en dat heeft een beetje slapen toch licht verhinderd. Als we aankomen blijkt dat ons zakje met drinken en enkele bezittingen gepikt te zijn. Medereizigers hebben de busboys iets zien komen nemen, maar die ontk...

Bangkok

12 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Na een uitgebreide douche en een uitgebreid ontbijtbuffet laten we onze rugzakken achter aan de receptie. Met een taxi gaan we naar het Grand Palace. Wel kitcherig, maar eens interessant om te zien en Rob gaat helemaal op in zijn gids zijn. Vooral zijn verhalen over het boedhisme interesseren. Ook h...

Tijgers en olifanten

11 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Na de intussen geliefde bananenkoekjes als ontbijt vinden we een bus richting de tijgertempel. Daar zou een monnik wonen die tijgers verzorgt en die je af en toe kan aanraken. (de tijgers he) De bus stopt wel aan de hoofdbaan en de overige enkele kilometers moeten we nog te voet doen. Vermoeiend met...

cave women

10 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

De nacht is al bij al goed verlopen als ik al op tijd wakker word. Ik zet me even buiten op een bankje en zie dat het leven op deze boerderij al goed begonnen is. Kippen en soortgenoten lopen lustig rond (levend gelukkig want met die kippenziektes ben ik er niet helemaal gerust in), honden komen me ...

Kanchanaburi

09 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Tijdens de rit op de nachtbus proberen we de slechte tv-shows en muziekoptredens te negeren om toch maar een iets of wat comfortabele lighouding te vinden. Dit lukt tot ineens de lichten aangaan en er politiecontrole binnenstormt. Na dit oponthoud kunnen we dan toch een heel eind rijden. In het midd...

Langs de Mekong

08 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Met de hulp van Pim geraken we hier ook aan een brommertje (eentje voor ons twee). We rijden langs de Mekong en een beetje tegen de eerste verwachtingen in zien we hier prachtige landschappen. De hele reis tot hier is toch zeker de moeite waard, zeker in het regenseizoen.. Voor onze lunch kijken we ...

Chiang Kaen

07 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

We staan op tijd aan het busstation om vandaag tot in Loei te geraken. Dat lukt aardig en in de namiddag zitten we zelfs al op een ander locaal vervoermiddel richting Chiang Kaen. Dit deel van Thailand is minder bekend, minder toeristisch.. en op het eerste zicht minder mooi.  We vrezen e...

Pitsanaluk

06 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

We zouden graag nog enkele dagen blijven, maar vandaag nemen we afscheid van Pai. Omdat onze rijkunsten al best goed zijn, of wij een beetje lui, proberen we om te rijden met al onze baggage op onze rug.  Dat lukt prima en zo hebben we nog tijd om een ochtendritje te maken en de brommers s...

Pai

05 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

We springen opnieuw op onze brommertjes en besluiten om eerst toch maar een helm te gaan aanschaffen. Dit is niet verplicht, maar aangezien de machientjes makkelijk 100km/u halen lijkt ons dat toch een slim idee. Na toast en thee,en het droppen van onze was, vertrekken we richting Mae Hong Son... We...

Brommeren

04 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

Na het  met liefde gemaakte en gebrachte,maar tegenvallende ontbijt zitten we ons af te vragen wat de gastvrouw ons wil vertellen met de livel.. Daar moeten we zeker naar toe.. Ok, maar wat en waar is dat dan? Eigenlijk heel simpel, de rivier he...  Soms toch wat wennen aan het v...

in de bus

03 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 25 Februari 2011

We twijfelen toch erg die ochtend.. nog wat verder snoozen... of toch maar opstaan en de bus nemen.. Het is beslist, we staan op en laten ons afzetten aan de bushalte. Overal zien we grote, mooie bussen. Wat best spijtig is want we willen niet té toeristisch reizen.. Dan komt d...

Lazy day

02 Oktober 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Februari 2011

We komen weer een half uur te laat aan in het guesthouse van onze duitse vrienden. Dit keer niet onze schuld, er zijn twee guesthouses met dezelfde naam en we werden eerst naar het verkeerde gebracht. De jongens zijn al goed wakker en vrij fris zelfs. Justin heeft het wel wat moeilijker na...

Trekking dag 2

30 September 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 23 Februari 2011

Goodmolning, goodmolning.. onze karensgids voor vandaag maakt ons wakker. Ik  heb best goed geslapen op het bamboehout.. In het gezelschap van 2 duitsers, 2 japanners en een australier vertrekken we na een heerlijk ontbijt.. Na een bijzonder mooie tocht stoppen we voor een lunch in ee...

Trekking dag 1

29 September 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 23 Februari 2011

We staan voor het eerst tijdens deze reis vroeg op. Als blijkt dat we een uur te vroeg klaar staan nemen we nog een uitgebreid ontbijt.. We worden opgehaald met een pick-up waar plaats is voor een 8-tal personen. Nathalie en ik delen samen de passagiersstoel naast de chauffeur. De and...

Chiang Mai

28 September 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 23 Februari 2011

In de vroege ochtend komen we aan in Chiang Mai. Met een pick-up geraken we bij een guesthouse en daar kruipen we meteen terug bed in..  Enkele uurtjes later zijn we weer fris, boeken we een trekking en gaan we op zoek naar een restaurantje. Ditmaal gaan we echt locaal. Een livin...

nachttrein

27 September 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 23 Februari 2011

Een kamergenote haar wekker loopt af en ik word mee wakker...  Ik kijk even rond en merk dat Nathalie verdwenen is... Ik geloof nooit dat zij voor mij is opgestaan en kijk wat rond in de kamer. Als ik haar zie liggen in een bed wat gisterenavond nog leeg stond probeer ik haar wakker te mak...

Bangkok

26 September 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 23 Februari 2011

Tegen de middag staan we op en starten we met een vers fruitsapje. Dave legt ons uit hoe we de stad kunnen bezoeken via de locale bootjes. Even later starten we dan ook aan onze "Bangkok in 1 day tour" op thaise wijze. Spotgoedkoop en snel...  Het lijkt simpel...

Op avontuur

25 September 2006 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 23 Februari 2011

Elf uur vliegen en 6 greenwichuren later staan Nathalie en ik in Bangkok. Op de luchthaven proberen we te bellen naar het op internet gevonden guesthouse Number One. Maar dit lukt niet. Dan besluiten we de bus te nemen en op goed geluk naar daar te gaan. Bangkok lijkt me hel...