Reisverhalen «Verenigde Staten»

Conclusie

29 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

Het westen van de verenigde staten is een geweldige vakantiebestemming. De afwisseling tussen natuur en stad is ideaal. De taal is gemakkeljk. De bevolking is zeer vriendelijk. De infrastructuur is er perfect.  Voor de toerist is alles ontzettend gemakkelijk gemaakt en het i...

naar huis

28 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

We hebben een late vlucht en laten onze baggage nog een dagje achter in het hotel. Wij maken er nog een shopdag van. Tegen de avond halen we de koffers op en sleuren die naar de dichtsbijzijnde metro. Misschien toch iets te veel aangekocht :-) We halen toch rustig onze vlucht naar New York...

San Francisco

24 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

We bezoeken eerst de Golden Gate Bridge, maken nog een ommetje met de auto en brengen dan de auto terug binnen. Jammer, want het was toch een beetje onze thuis af en toe ;-)   We hebben een leuk hotelletje gevonden voor de laatste dagen en verder gaan we deze stad gewoon te voet verkennen....

verder op de Highway 1

23 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

We laten deze leuke stad achter ons en rijden weer enkele uren verder op de interstate richting noorden. We zien vele olievelden en amerikaanse trucks op deze route. Maar wat een heel fijne verrassing is zijn de elephant seals die we op het strand zien liggen.. Er staan vrijwilligers op de kade om a...

Los Angeles dag 2

22 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

Na één donut en een kopje koffie als ontbijt zijn we terug op weg. We gaan op zoek naar internetcomputers. Omdat we daar eens rustig onze tijd voor willen nemen worden we lid van de plaatselijke bibliotheek. Het is wel wat aanschuiven om een computer te bemachtigen, maar...

Los Angeles dag 1

21 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

Gisterenavond zijn we nog doorgereden naar Los Angeles en daar hebben we met toch wel wat moeite een motel gevonden.. Met zwembad, waar dan ook gebruik van moet worden gemaakt. Na een luie ochtend springen we om over Sunset Boulevard te cruisen. Veel bling bling, dikke wagens en sjiek volk...

Sea World

20 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

De orka's bezorgen ons een mooie show. Prachtige beesten, ook al is het beetje jammer dat ze in gevangschap zitten, er wordt wel goed voor gezorgd... Daarna volgt een spektakel van de zeeleeuwen die bijzondere kunstjes doen. Na de shows bezoeken we de overige zeelieden ...

San Diego

19 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

Voor we naar San Diego gaan slapen we nog eens in hotel Crysler op een rest area... Als we wakker worden zien we een make-up tafel en een camera ploeg staan. Ai, ze zijn net een film aan het opnemen naast de auto. Effen deftig wakker worden.. San Diego is de zuidelijkste stad van Californi...

Joshua Tree National Park

18 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

We zijn intussen aangekomen bij het laatste park voor deze reis. Het minst bekende en ook het minst speciale. Maar na de drukte van de stad wel even een leuke afwisseling.  De Joshuaboom kreeg z'n naam van mormoonse immigranten die vonden dat de takken van de boom op armen leken die i...

Hooverdam en Las Vegas

14 April 2009 | Verenigde Staten | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 14 Maart 2011 | 0 Reacties

Als de batterijen terug opgeladen zijn (letterlijk dan) laten we de grote canyon weer achter ons.  Aan de Hooverdam ruilen we de staat Arizona terug om voor Nevada. Deze dam is een functioneel staaltje kunst. Voor de dam er stond had het Colorado River bassin regelmatig te kampen met ...