Reisverhaal «Laatste dagen in Benoa»

INDONESIË - Bali | Indonesië | 0 Reacties 23 Augustus 2016 - Laatste Aanpassing 30 Augustus 2016

Dag 4 21/08/2016

Rustdag.  Dagje zwembad in het hotel.  Paulina heeft na het ontbijt tot in de late namiddag in het zwembad gespeeld. In de namiddag waren enkele Japanse kindjes speelkameraadjes. Paulina gooide de bal van op de rand van het zwembad en de kindjes brachten deze terug.

Dag 5 22/08/2016

Na het ontbijt gingen we even op verkenning bij de buren via het strand. We hadden al elke dag vliegende Chinezen gezien en een aan en af gerij van bussen, en wilde weten wat er gaande was.

Er waren verschillende activiteiten, vliegen aan een parachute over het water, zittend op een soort banaan racen over het water, jetskiën of in een transparante bol rollen over het water. Allemaal voor de bussen Chineese toeristen vanaf een uur of 10. Er was een grote refter-achtige wachthal waar je kon eten en drinken. Waar er volgens mij serieus zware wifi voorziening was, want allemaal hebben ze hun telefoon in de hand en bekijken de wereld door de ogen van hun veegtelefoontje. Het was wel grappig om zien hoe de lokale Balinezen er een business van maken. Het was ook een heuse hoeden en sjaalen parade, want ze beschermen zich zeer consequent tegen de zon. Na een half uur observeren wandelden we terug via het naastgelegen hotel "Sakala". Een zeer hedendaags hotel met de ogen van een krokodil, maar het viel ons meteen op dat het niet echt kindvriendelijk was en er hoofdzakelijk jongere  koppels alleen of oudere koppels alleen rondhingen. Het design lijkt erg sterk op Armani home. Langs heel de straat hebben we  de hotels vergeleken en ons hotel blijft wel de mooiste tuin hebben.

Paulina ging op de middag nog wat zwemmen met Miguel.

In de late namiddag gingen we het dorpje verkennen. Benoa is gelegen langs een baai als uitloper van het vaste land van Bali, in de verte kan je de vulkanen zien. Het is hier dan ook allemaal lang uitgerokken en choatisch qua plattegrond. (Ik zou hier niet graag op de stedenbouwkundige dienst zitten, ik denk dat er wel wat andere regels van toepassing zijn, zoals, is er een altaar voorzi.) Centrum is dus een groot woord. We kwamen vooral vele tempels tegen onderweg, klein en groot. Paulina vond het maar vreemd dat de mensen hier tussen woonden. Dat dit hun huisjes waren. Lopend langs het water kregen we een mooi uitzicht over de baai, en omdat het in de late namiddg was glinsterde de zon op het water en was alles rustig. We dronken een Sprite en fruitsap bij een lokaal winkeltje en hadden een prachtig en zalig rustig plekje bij het water. De mevrouw van het winkeltje keek intussen naar een soap. Ze sprak geen engels en toen we wilden betalen bracht ze een briefje van 20000 rupiah, Miguel deed teken naar het flesje Sprite waar er een bedrag van 4500 rupiah opstond, dan bracht ze 15000 rupiah. Miguel gaf 15000 rupiah en kreeg er dan uiteindelijk nog 2000 terug. Ook zonder taal lukt het dus.

Terug in het hotel was het inpaktijd want morgen gaan we richting Sanur.

Fotoalbums van locatie «Tanjung Benoa»

Laatste dagen in Benoa (7)

23 Augustus 2016 | INDONESIË - Bali | Indonesië | Laatste Aanpassing 30 Augustus 2016

• Tempels in alle stijlen
  • Overal tempels
  • Het publiek!
  • Danswedstrijd naast ons hotel

Relax Time @ Benoa Beach Resort (12)

22 Augustus 2016 | INDONESIË - Bali | Indonesië | Laatste Aanpassing 22 Augustus 2016