Reisverhalen «Colombia»

Bogotà en San Andrés

20 Januari 2016 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 30 Januari 2016 | 2 Reacties

Hola,Vanuit de woestijn ben ik terug naar de hoofdstad getrokken, dit omdat over een paar daagjes mijn 'verjaardags cadeautje' hier begint :-) In het begin van mijn tripje was ik hier al maar het is zo'n immens grote stad dat ik hier bijlange na nog niet alles gezien heb dus vervelen zal ik me ...

Popayan, San Agustin en Tatacoa

06 Januari 2016 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 06 Januari 2016 | 1 Reacties

Na mijn ontbijtje is het tijd om naar de plaza te gaan om de bus op te stappen maar eerst moet ik afscheid nemen van Marc, dit met een krop in de keel :-( We hebben een heel fijne tijd samen door gebracht maar helaas scheiden onze wegen zich hier. Dat hoort ook bij rondtrekken...je ontmoet heel...

Salento, deel 2

31 December 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 02 Januari 2016 | 4 Reacties

Tot ik op een rustplaatsje kom waar we ff zullen pauzeren. Hier nemen we wat coca bladeren in onze mond voor de hoogteziekte. Na een kleine pauze moeten we nog een stukje de bergkam op en dan bereiken we allen de top van 4750 m met een geweldig 360 uitzicht en natuurlijk een heel voldaan gevoel. Hie...

Salento, deel 1

30 December 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 31 December 2015 | 1 Reacties

We verblijven 2 nachtjes in Los Colibries, een leuk hostel maar de kamers zijn vrij klein...Van hieruit kunnen we ook meerdere daagse trekkings doen in het PNN Los Nevados en gaan we langs bij Paramo Trek. Hier krijgen we een heel goede en gedetailleerde uitleg van de 3-daagse. We voelen ons hier we...

Manizales

22 December 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 22 December 2015 | 3 Reacties

Deze keer zijn we toegekomen in Manizales. In Kumanday hostel waar ik zou verblijven, verzorgen ze ook meerdere dagen fiets- en hiking tochten. Hun website zag er heel goed uit en keek er dan ook enorm naar uit om dit te gaan doen. Toen ik in dat hostel arriveerde, informeerde ik direct hiernaar maa...

Medellin

17 December 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 17 December 2015 | 3 Reacties

Na een trip van 20 hr (alle tranfers inbegrepen) kwamen we aan in ons hostel in Medellin. Vanuit de bus terminal namen we de metro naar El Pobablo, wijk in Medellin. Dit is de enigste stad die een metro heeft, welk eigenlijk gewoon een trein is?! Maar wel heel handig! Medellin is een enorm grote sta...

Punta Gallinas

06 December 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 14 December 2015 | 2 Reacties

Na een kort nachtje van een 3-tal uurtjes komt onze chauffeur ons oppikken om ons naar Riohacha te brengen waar onze volgende 3-daagse trip begint. Dit keer gaan we naar het meest Noordelijkst gelegen punt van Zuid Amerika: Punta Gallinas! Hier worden we afgezet bij Expotur en worden we naar ee...

Cuidad Perdida

01 December 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 06 December 2015 | 2 Reacties

Mijn vorig verhaaltje was geëindigd met het vertrek met de nachtbus richting Santa Marta. Aan de bus terminal kwam ik Bart en Tim weer tegen, 2 Belgen die ik in Villa de Leyva had ontmoet. Wat een luxe bus...Wifi, ieder een stopcontact, comfortabele zetels met veel ruimte,...alles wat je maar nodig ...

San Gil

22 November 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 01 December 2015 | 2 Reacties

Om 10 u zat ik in de bus met Marc om naar San Gil te reizen. Dit is een stad waar je van alle avonturrlijke dingen kan ondernemen zoals raften, MTB, paragliden,...San Gil ligt op een berg en dat zul je wel merken eenmaal je het stadje binnenkomt met de héél steile wegen.Tijd om eens wat actie in dit...

Mijn eerste daagjes

17 November 2015 | Colombia | Colombia | Laatste Aanpassing 22 November 2015 | 1 Reacties

Na een nachtje van 2 uurtjes werd ik opgepikt om me in Zaventem af te zetten waar ik om 6.15 richting Lissabon zou vertrekken. Nog maar net aan het opstijgen en ik was al in droomland :-) In Lissabon, wat tegen mijn verwachting in eigenlijk een heel grote luchthaven is, een kleine 3 uur moeten ...