Reisverhalen «Cuba»

Santa Clara

25 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 03 Februari 2016 | 0 Reacties

Na het ontbijt stappen we naar het Viazul Busstation, wat toch verderaf is dan we in gedachten hadden. We mogen ons op de wachtlijst van de bus voor morgen naar Trinidad inschrijven want alles is twee dagen ver volzet. Ik merk dat er reeds tien voor ons staan op de lijst, dus de kans dat we mee kunn...

Santa Clara - Remedios

24 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 31 Januari 2016 | 0 Reacties

De bus naar Santa Clara verrekt om 9u45. De rit gaat door een redelijk eentonig vlak landschap. In de verte zien we in het zuiden de heuvels rond Trinidad. Rond 15u30 komen we aan in Trinidad. De senora in Camagüye heeft een reservatie geregeld en de we worden in het busstation opgewacht door een su...

Camaguye

23 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 31 Januari 2016 | 0 Reacties

Camagüye is een stadje met een relatief klein centrum, en je kan het best te voet of per fietstaxi verkennen.We stappen vanaf onze Casa aan het Teatro Principal richting Nuestra Senora de la Solidad., en dwalen daarna door de straatjes naar de kathedraal en Plaza San Juan de Dios. In het centrum is ...

Santiago, naar Camaguye

22 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 31 Januari 2016 | 0 Reacties

Na het ontbijt bezoeken we het Museo Provencial Emilio Bacardi. Het werd opgericht door de stichter van de gekende Rumdestileerderij (de familie heeft haar activiteiten na de revolutie naar Costa Rica versluisd, dus de bekende Bacardi rum wordt niet meer in Cuba gestookt). De man reisde veel en...

Santiago-El Cobre

21 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 24 Januari 2016 | 0 Reacties

's Morgens opnieuw naar Cadeca. We zijn nog te vroeg maar daardoor staan we ook vooraan in de rij. We doden de tijd met naar passanten kijken, en dat alleen is al de moeite waard. Oldtimers en oude motoren komen rokend voorbij en daartussen vechten krakkemikkige fietsen en karren van alle slag ...

naar Santiago

20 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 24 Januari 2016 | 0 Reacties

De bus naar Santiago vertrekt om 8u15 en een uur eerder rijden we naar het busstation met een fietstaxi. We verwisselen de online reservatie voor een ticket en de bagage krijgt een label. De wachtzaal voor de Viazulreizigers is een stuk luxueuzer dan deze voor wie met een plaatselijke bus gaat....

Rio Yumuri

19 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 23 Januari 2016 | 0 Reacties

Voor vandaag hebben we een excursie geboekt naar de Yumuri rivier.Vooraf ga ik naar het busstation om het busticket naar Santiago dat ik online geboekt heb, te bevestigen. Dit is echter niet nodig, het volstaat om een uur voor vertrek naar het station te komen.De excursie gaat eerst met een old...

Parque Humboldt

18 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 23 Januari 2016 | 0 Reacties

We zijn op tijd aan het kantoortje van Havanatur voor de excursie naar Parque Humboldt. De bediende vertelt ons dat er te weinig inschrijvingen zijn en we meegaan met dezelfde trip ingericht door Ecotur. een paar straten verderop. In praktijk zijn de reisbureaus Havanatur, Ecotur, Cubatur,.. hetzelf...

naar Baracoa

17 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 23 Januari 2016 | 0 Reacties

Vandaag reizen we naar Baracoa met een binnenlandse vlucht. Deze is vooraf geboekt via internet. Dat is zeker nodig, want er zijn maar twee vluchten per week en ze zijn altijd volgeboekt. Je kan ook vliegen op Santiago en dan met de bus naar Baracoa, maar die busreis duurt zowat 5 uur. Wil je m...

Havana

16 December 2015 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 21 Januari 2016 | 0 Reacties

Door de perikelen met de vlucht zijn we maar één dag in Havana. Morgen reizen we immers met een binnenlandse vlucht naar Baracoa, een goede 1000 km naar het oosten.We zitten slaperig bij het ontbijt, de jetlag speelt ons parten. De señora van de Casa geeft ons een lijst van Casas in de andere s...