Reisverhalen «Peru»

Dag 27: Lima-Amsterdam

14 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 27 Maart 2019 | 0 Reacties

Als we om 7.30 uur opstaan hebben we wel goed geslapen maar er was toch dat beklemmende gevoel van geen raam te hebben. Het ontbijt is op de bovenverdieping, elk 2 broodjes, een paar stukjes fruit als fruitsla, 1 kop koffie, een beetje boter en een cupje jam. Daarmee is onze honger natuurlijk niet g...

Dag 26: Cuzco-Lima

13 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 27 Maart 2019 | 0 Reacties

Om 6.20 uur staat de taxi aan de deur en een kwartiertje later komen we aan de luchthaven. Zo vroeg in de morgen is er zo goed als geen verkeer en gaat het vlot. We kunnen direct inchecken en de controle levert ook geen problemen op. De vlucht hebben we vooraf thuis geboekt bij VivaAir. Om 8u40...

Dag 25: Cuzco

12 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 26 Maart 2019 | 0 Reacties

Om 7.20 uur zijn we wakker en goed uitgerust, een goed bed doet wonderen. Om 9.00 uur staan we bij Amazon Wildlife om de duffelbags af te geven. Daar is nog geen teken van leven te bespeuren, er komt pas iemand 10 minuten later. We leggen ook even uit dat we deels teleurgesteld zijn omdat het p...

Dag 24: Bonanza Reserve-Cuzco

11 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 26 Maart 2019 | 0 Reacties

Het is inderdaad vroeg: 3.45 uur. Wat een onzalig uur om de dag te beginnen. Gelukkig staat alles gereed en om 4.15 uur staan we klaar op de trappen van de eetzaal. Alle duffelbags worden verzameld en een motor met karretje brengt die naar de boot. Iedereen is klaar en via dezelfde weg als bij aanko...

Dag 23: observatiehut-Bonanza Lodge

10 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 26 Maart 2019 | 0 Reacties

Willy en ik zijn reeds vroeg wakker en zijn getuige van een de zonsopgang inde jungle. De mist boven de plas geeft iets mysterieus aan de ontwakende jungle. Wat mooie foto’s oplevert. Intussen is iedereen wakker en worden de klamboes en matrassen opgeborgen. Het is de bedoeling dat we tapirs, everzw...

Dag 22: Rain Forest Lodge-Bonanza Lodge

09 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 22 Maart 2019 | 0 Reacties

Om 5.30 uur staan we op en maken ons klaar voor alweer een avontuurlijke dag. Het ontbijt is om 6.00 uur en weer uitgebreid, helemaal voorzien op een vermoeiende dag in de jungle. Een half uurtje later zijn we met het busje op weg naar Atalya, waar we de boot zullen nemen naar ons volgend “hotel”. T...

Dag 21:Cuzco-Rain Forest Lodge

08 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 22 Maart 2019 | 0 Reacties

Om 4.00 uur staan we op, het busje van Amazon Wildlife zal ons rond 4.30 uur komen oppikken. De bagage wordt naar beneden gebracht om in de opslagplaats te steken. Het busje komt er aan om 4.40 uur, we worden verwelkomt door onze gids Alex. Bij het instappen zien we dat de 4 Nieuw Zeelanders re...

Dag 20: Cuzco-Pisac-Cuzco

07 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 22 Maart 2019 | 0 Reacties

Het ontbijt op het binnenterras is weer basic, dus vragen we 3 broodjes en een beetje confituur bij.We gaan naar de opstapplaats van de collectivo’s naar Pisac, da’s maar 4 straten verder. We doen een half uur over de 30 km. naar daar. We worden afgezet aan de markt, daar lopen we door maar zijn bli...

Dag 19: Machu Picchu-Cuzco

06 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 20 Maart 2019 | 0 Reacties

Het is 4.45 uur als we opstaan en gaan ontbijten. Dat is uitgebreid, zelfs cornflakes, yoghurt en bananen staan op tafel. Hier weten ze blijkbaar goed wat de reiziger nodig heeft.Na het uitchecken stappen we naar het kantoortje om bustickets naar Machu Picchu te kopen. Het regent gelukkig niet, wat ...

Dag 18: Ollantaytambo-Aguas Calientes

05 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 18 Maart 2019 | 0 Reacties

Het ontbijt nemen we weer in de tuin, gezellig tussen al die bloemen en planten. We maken nog een korte wandeling door het dorp, dit is de enige plaats in Peru waar het oorspronkelijke stadsplan van de Inca’s bewaard is gebleven. De gebouwen werden op de originele grondvesten opgetrokken zonder het ...