Reisverhalen «Peru»

Dag 17: Cuzco-Sacred Valley-Ollantaytambo

04 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 16 Maart 2019 | 0 Reacties

Om 5.45 uur maken we ons klaar, de valiezen worden naar beneden gebracht en dan naar boven voor het ontbijt. We krijgen elk 2 kleine broodjes, boter, jam, koffie en warme melk. Goed als vervanger voor de ontbrekende yoghurt. Allemaal weer very basic maar als we wat meer brood vragen, is dit blijkbaa...

Dag 16: Cusco

03 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 16 Maart 2019 | 0 Reacties

Wat een nacht! We waren nochtans goed vertrokken, de eerste 20 km. ging het vlot want over geasfalteerde weg. Je zou toch verwachten dat dit een rustige rit zou worden. Maar driewerf helaas, het grootste deel gaat over onverhard niettegenstaande deze rit tussen 2 grote steden is. Logisch dat de bus ...

Dag 15: Arequipa

02 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 16 Maart 2019 | 0 Reacties

We hebben goed geslapen en na het ontbijt is het weer tijd om de bagage te herschikken. Nog uitchecken en de valiezen in de bergplaats zetten en we kunnen weg. We gaan wat rondlopen in het centrum en het rustig aan doen om al onze spieren te laten bekomen. Met een ijsje gaan we in het park van de Pl...

Dag 14: Cosñirgua- Cabanaonde-Arequipa

01 Oktober 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 16 Maart 2019 | 0 Reacties

Het ontbijt hier is weer op stappers gericht: copieus en voedzaam. Pannenkoeken met banaan en karamelsaus, vers papaja-mangosap en koffie of thee. Weer die 1 000 meter omhoog in de omstandigheden zoals de voorbije 2 dagen, dat zien we allebei niet zitten. Dus zijn we wreed content als de baas weet t...

Dag 13: San Juan de Chuqchu- Cosñirgua

30 September 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 13 Maart 2019 | 0 Reacties

Vanmorgen ben ik wakker geworden met barstende hoofdpijn, die hoogteziekte blijft me parten spelen. Cocabladeren brengen wat soelaas maar uiteindelijk neem ik toch mijn toevlucht tot een gewone pijnstiller. Misschien dat het ontbijt mij erbovenop helpt. Dat is heel uitgebreid: elk 2 pannenkoeken met...

Dag 12: Cabanaconde-San Juan

29 September 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 13 Maart 2019 | 0 Reacties

Na het uitchecken stappen we naar het marktplein waar het kantoortje is waar we elk S 70.00 voor de Boleto Turistico betalen. Dat is de toegangsprijs voor een bezoek aan het Nationale park van de canyon. Het is de bedoeling dat daarmee de wandelpaden worden onderhouden. We zullen zien wat daarvan wa...

Dag 11: naar Cabanaconde

28 September 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 12 Maart 2019 | 0 Reacties

Het ontbijtbuffet is op het terras boven: fruitsap, koffie, broodjes met jam en kaas en ham, yoghurt en cornflakes. Zelfs tomaat en zwarte olijfjes. We gaan uitchecken en bergen onze valiezen op, binnen 4 dagen komen we hier terug.We wandelen nog wat rond in de stad en op de Plaza de Armas willen we...

Dag 10: Arequipa

27 September 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 12 Maart 2019 | 0 Reacties

Als we om 9.00 uur aankomen in Arequipa voelen we ons uitgerust, de nachtelijke rit is vlot en zonder problemen verlopen. We moeten in een ander busstation onze bustickets voor Cabanaconde kopen. Gelukkig is dat aan de overkant van de straat. De tickets kosten ons S 17.00 p.p. bij "Milagros". Er zij...

Dag 9: Nazca

26 September 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 10 Maart 2019 | 0 Reacties

Als we ontbijten, zijn de eigenaars heel koel, we krijgen met moeite een goedemorgen. Ze beseffen blijkbaar al dat ze aan ons niks zullen verkopen. Niet ver van de Plaza de Armas ligt het Museo Dedicado Antonini, dat werd in 1999 geopend. We zien mooie exposities over de ontwikkeling van de Naz...

Dag 8: Nazca

25 September 2018 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 10 Maart 2019 | 0 Reacties

We voelen ons uitgerust, de nachtrust heeft ons goed gedaan. We gaan naar beneden maar het ontbijt is pas vanaf 8.00 uur. Intussen kijken we toch even in dat boek met excursies en vragen aan de vrouw of er ook openbaar vervoer is naar de bezienswaardigheden. Helemaal niet (wat ongeloofwaardig klinkt...