Dag 6

14 Mei 2016 | Berlijn | Duitsland | Laatste Aanpassing 30 Juni 2016

Het is onze laatste dag in Berlijn. Na het ontbijt checken we uit en laten onze bagage achter in een afgesloten berging in het hotel.Naar het schijnt is de wijk Scheunenviertel nogal hip tegenwoordig. Deze wijk strekt zich uit van Hackeschermarkt tot de Torstrasse. We nemen de metro naar station Hac...

Dag 5

13 Mei 2016 | Berlijn | Duitsland | Laatste Aanpassing 28 Juni 2016

Voor de middag bezoeken we het Bauhaus Archiv, dat ligt vlakbij het hotel. Het museum bevat een mooi overzicht van deze kunststroming uit de eerst helft van vorige eeuw. Veel van ons hedendaags meubilair en gebruiksvoorwerpen hebben wel wat trekjes mee die herinneren aan deze periode. Er is een audi...

Dag 4

12 Mei 2016 | Berlijn | Duitsland | Laatste Aanpassing 27 Juni 2016

Volgens Gogle maps nemen we best bus 100 naar de Alexanderplatz. Dit plein lag eveneens in Oost-Berlijn. De blikvanger zijn de Fernsehnturm en de Weltzeituhr. Maar rond het plein staan er ook enkele typische gebouwen uit het DDR tijdperk. Verderop richting Torstrasse vind je in de zijstrat...

Dag 3

11 Mei 2016 | Berlijn | Duitsland | Laatste Aanpassing 25 Juni 2016

Dit wordt een dagje "Oost-Berlijn".Met bus nr. 200 en aansluitend de metro gaan we naar Gedenkstätte Berliner Mauer. We zijn iets te vroeg voor het bezoekerscentrum, dat gaat pas om 10u open. Ondertussen starten we de wandeling van zowat 1 km langs de vroegere muur. Er zijn nog delen van de muur bew...

Dag 2

10 Mei 2016 | Berlijn | Duitsland | Laatste Aanpassing 23 Juni 2016

We nemen de bus richting Potzdammer Platz. Tijdens de splitsing in Oost en West was dit een kale ruimte en maakte deel uit van de bewaakte zone tussen de binnen- en buitenmuur. Na de val van de muur ontstond hier een enorme bouwwerf en enkele gerenommeerde firma's hebben hier kantoren geve...

Dag 1

09 Mei 2016 | Berlijn | Duitsland | Laatste Aanpassing 22 Juni 2016

Rond 13u nemen we de trein naar Brussels Airport. De aanslagen zitten nog vers in het geheugen, de luchthavengebouwen worden opnieuw opgeknapt. We worden afgezet in het oude treinstation en moeten door de parking naar de inkomhall. Overal zijn er militairen en er is controle in een tent voordat we h...