Reisverhalen «Japan»

Dag 23: Tokyo - Zurich - Brussel

08 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 27 Februari 2018 | 0 Reacties

Reeds om 6.10 uur zijn we uit de veren en gaan we ontbijten. Nu nog uitchecken en dan nemen we de trein naar Narita Airport, wij moeten in terminal 1 zijn. We hebben nog die Suica-kaarten waar geld op staat en in België zijn die waardeloos. Dus gaan we aan een speciaal loket inleveren, we krijgen 1 ...

Dag 22: Tokyo

07 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 27 Februari 2018 | 0 Reacties

We hebben goed geslapen, wat een luxe om in een goed bed te slapen na al dat futon-gedoe. Het ontbijt in het hotel is weer uitgebreid. Vandaag geen tempels en oude gebouwen maar de moderne architectuur in Tokyo. Daarvoor moeten we in Omotesando zijn, een chique straat met door bomen overschaduwde tr...

Dag 21: Simatai - Tokyo

06 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 27 Februari 2018 | 0 Reacties

Om 6.30 uur staan we op, ondanks de koude en de harde ondergrond hebben we goed geslapen. We maken een ochtendwandeling tot het uitzichtpunt, waar we mooie foto’s kunnen maken van de zonsopgang. Om kwart voor 8 moeten we zeker terug zijn, niet om te ontbijten maar voor nog een sessie van Sutra Chant...

Dag 20: Kanazawa - Simatai

05 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 27 Februari 2018 | 0 Reacties

Na het ontbijt nog eens goed rondkijken of we niks hebben vergeten want eenmaal de deur achter ons toe is, kunnen we niet meer binnen. Om 9.25 uur stopt de taxi, het verkeer gaat vlot want het is zondag en nog vroeg. We zijn mooi op tijd om de Shinkansen van 10.15 uur naar Nagano te nemen. In 1 uur ...

Dag 19: Kanazawa

04 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 26 Februari 2018 | 0 Reacties

We stappen naar het busstation om 4 haltes verder uit te stappen aan het Higashi Chaya Distict. Intussen is het weer beginnen motregenen, dat wordt stilaan een gewoonte..Vroeger was Higashi het grootste amusementsdistrict buiten Kyoto en Tokyo. Deze sfeervolle wijk heeft ouderwetse straatlantaarns e...

Dag 18: Kanazawa

03 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 26 Februari 2018 | 0 Reacties

Na het ontbijt pakken we ons boeltje in en zijn we weg, met de exprestrein van 9.09 uur naar Nagano. Voor onze aansluiting hebben we een half uur en komen aan in Kanazawa om 11u37. Hier hebben we een appartement en daar het nogal wat ver ligt van het station, nemen we een taxi. We staan aan een gesl...

Dag 17: Matsumoto-Wassabi

02 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 26 Februari 2018 | 0 Reacties

Het ontbijt hier is niet zo uitgebreid als in Beppu. Er is geen fruit voorhanden en die rode dingen waarvan ik dacht dat het kersen waren, laat ik maar liggen. Er staat een kasteel op het programma maar eerst naar het treinstation om onze tickets naar Kanazawa en Kumagaya te reserveren. Met de Japan...

Dag 16: Magome-Tsumago-Matsumoto

01 November 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 26 Februari 2018 | 0 Reacties

Het slapen is niet zo goed verlopen voor mij, die futon was veel te dun en de vloer veel te hard.Om 6.15 uur zijn we uit de veren, we willen foto’s van het dorp tijdens het blauwe uurtje nemen. Het is erg fris maar de omstandigheden zijn ideaal, geen felle zon noch hordes toeristen. Het ontbijt is s...

Dag 15: Beppu-Magome

31 Oktober 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 26 Februari 2018 | 0 Reacties

Om 7.45 uur stappen we naar het station waar we de trein naar Kokura nemen, vandaar gaat het met de Shinkansen naar Shin-Kobe. Daar hebben we meer dan 2 uur om over te stappen, tijd genoeg dus om iets te eten. De volgende Shinkansen brengt ons in een goed uur naar Nagoya, waar we na een half uurtje ...

Dag 14: Mount Aso

30 Oktober 2017 | Japan | Japan | Laatste Aanpassing 26 Februari 2018 | 0 Reacties

Hier krijgen we ontbijt om u tegen te zeggen. 4 grote tafels staan afgeladen vol met allerlei heerlijk Japans en Westers voedsel, je weet niet wat eerst te nemen. Voor vandaag hebben we een auto gehuurd, dat is reeds thuis online gebeurt. Mount Aso staat op het programma en dat moet zowat de enige s...