Reisverhalen «Verenigde Staten»

Dag 8: naar Natchez

17 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 08 December 2016 | 0 Reacties

We vertrekken op HW61 richting Natchez. Het landschap is licht heuvelachtig en nogal eentonig. In Woodville, et over de staatsgrens met Mississippi is er een Tourist Info. We krijgen een pak nuttige documentatie en een hoop uitleg erbij. Nadat we ingecheckt zijn in het hotel in Natchez, besluiten we...

Dag 7: naar Baton Rouge

16 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 12 December 2016 | 0 Reacties

We checken uit in het motel en rijden een stukje langs de HW10 tot de afrit Breaux Bridge. We zijn immers niet gehaast en willen nog wat natuur zien en ook de stadjes in het binnenland. Van Breaux Brige rijden we naar Henderson langs de 343. De gebouwen zijn veelal opgetrokken op een ruime afstand b...

Dag 6: La Fayette

15 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 04 December 2016 | 0 Reacties

We willen eerst naar de start van de optocht van het festival. Dat zou een mooie stoet met groepen in de sfeer van de Cajun moeten zijn. De gps stuurt ons radicaal verkeerd, waardoor we opnieuw op het festivalterrein uitkomen. We besluiten dan maar te wachten tot de optocht daar aanko...

Dag 5: Bayou en lafayette

14 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 03 December 2016 | 0 Reacties

We hebben enkele weken geleden reeds een boottocht geboekt bij de "Last Wildernes Swamp Tours" , in Bayou Sorrel.http://lastwildernesstours.comVolgens de website is dit een boottocht met respect voor de natuur, en de verwachting wordt ruim ingelost. De tour duurt 2u20' en de gids neemt ons mee naar ...

Dag 4: naar Port Allen

13 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 02 December 2016 | 0 Reacties

Om 12u kunnen we onze huurauto ophalen aan de luchthaven. We huurden bij Alamo via Easy Terra. We hadden voor onze reis in Zuid-Afrika eveneens via Easy terra geboekt en waren zeer tevreden over de service. En dat was deze keer opnieuw zo. Doordat onze terugvlucht vervroegd werd, hadden we gevraagd ...

Dag 3: New Orleans

12 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 29 November 2016 | 0 Reacties

Het personeel van het Guest House heeft blijkbaar een vakantiedag en de eigenaar zorgt zelf voor ontbijt en dat is pas om 9u15 klaar en dan nog zeer minimaal.We stappen opnieuw naar de munt en kopen daar op de streetcar twee dagtickets voor 3$ per stuk. Dat is interessant want de afstanden zijn...

Dag 2: New Orleans

11 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 29 November 2016 | 0 Reacties

We zijn veel te vroeg wakker: het uurverschil laat zich voelen. Daar het ontbijt pas om 9u is gaan we in een buurtwinkeltje wat inkopen doen. We hebben op de kamer een frigo en kopen dus wat koele frisdrank, enkele biertjes en wat voor de picknick. Je kan hier wel op elk uur ven de dag goedkoop eten...

Dag 1: Kortrijk-Lille-Paris-Atlanta-New Orleans

10 Oktober 2016 | Route 61: the blues trail | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 20 November 2016 | 0 Reacties

We nemen de trein van 6.13 uur van Kortrijk naar Lille-Flandres. Van daar is het een korte wandeling naar Lille-Europe, waar we de TGV nemen naar de luchthaven Charles De Gaulle. De treintickets zijn drie maand eerder online aangekocht (vroeger gaat niet), van zodra de verkoop start. Als je er vlug ...